מרכינים ראש לזכרם: העיר קריית ביאליק התייחדה עם בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל

מרכינים ראש לזכרם: העיר קריית ביאליק התייחדה הערב עם בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. ראש העיר, אלי דוקורסקי, ויו"ר יד לבנים בעיר, אורה זק, נשאו דברים בטקס בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת האנדרטה בשד' ירושלים.

עיריית קריית ביאליק, 10.05.16

אלפים השתתפו ביום שלישי (10/05/16) בעצרת המרכזית שנערכה ברחבת האנדרטה בשד' ירושלים לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי, סגן השר, ירון מזוז, חברי מועצת העיר, יו"ר יד לבנים בעיר, אורה זק, המשפחות השכולות ותושבי העיר. 142 בנות ובני העיר נפלו במערכות ישראל ובעת מילוי תפקידם.

מתוך נאום ראש העיר, אלי דוקורסקי, בעצרת המרכזית:
"לפני שעה קלה הורד דגל המדינה אל חצי התורן. מדינת ישראל עצרה מלכת ועירנו קריית ביאליק התעטפה יגון לזכרם ולכבודם של יקירינו הנופלים. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל כל אחד מאתנו חושב על יקירו שנפל, על חבר שהלך ולא שב, על חברה שקולה נדם. ביום הזה, כמידי שנה בהגיעי לכאן, אני נזכר בחברי ובן כיתתי, אמיר אפל ז"ל, שעמו חוויתי חוויות ילדות בבית הספר ובתנועת הנוער "מחנות העולים"; אני חושב על יורם אמסלם ז"ל עמו ומולו שיחקתי כדורגל בשכונה; אני רואה לנגד עיני את חן בורשטיין ז"ל, שהתגורר קומה מעליי; אני נזכר בחיוכה של קרן ענתבי ז"ל, שלימים הוריה רכשו את הדירה בה התגורר חן בורשטיין ז"ל וגם היא נפלה בעת מילוי תפקידה; אני חושב על אסף בנאור ז"ל, שהתגורר קומה מתחת לסבי וסבתי." אני נזכר בחבריי שנפלו אבל מחשבתי נתונה לכל אחת ואחד מ-142 בנותיה ובניה של העיר קריית ביאליק שנפלו במערכות ישראל. מחשבתי נודדת אליכן המשפחות השכולות.
ביום המיוחד הזה, כמו בכל יום, אתם, בני המשפחות השכולות, נאחזים בכל פיסת זיכרון. אתם זוכרים את יום הלידה, את ברית המילה, את היום הראשון בגן ובכיתה א', את בר או בת המצוה, את יום הגיוס לצה"ל, את השמחות כולן, את האהבות ולצדן האכזבות. אתם זוכרים את היום בו פקדו את ביתכם נציגיו של קצין העיר ובפיהם בשורת האיוב. אתם זוכרים את זעקת השבר והתדהמה. השנים חולפות ולרגע לא מפסיקים לזכור.
אך למרות שהנוכחות הפיזית של יקיריכם נעלמה מחייכם, לנצח תוסיפו להיות אימא של, אבא של, אח ואחות של, הבן והבת של. אל תחושת האבדן, אל הריק והחלל. אל הגעגועים ולצער על מותם של יקיריכם, מתווסף גם כאב ההחמצה. לעולם לא נדע מה היה קורה אילו היו נשארים בחיים, אילו הקימו והרחיבו משפחות, אילו הגשימו ומימשו חלומות"
ראש העיר חתם את נאומו בדברים: "בטרם יחל יום-עצמאותנו וזיקוקי דינור בשלל צבעים ירקיעו אל השמיים, נתייחד כולנו באחוות-אחים עמכם, בני המשפחות השכולות. נאמץ אתכם אל ליבנו באהבה, ואת יקירינו נזכור ונוקיר בחיי התרבות והיצירה של עירנו קריית ביאליק".

בתום הטקס הוזמן הוזמן הקהל לחדר ההנצחה בבית יד לבנים.

]