נזכור

חזרה לעמוד הקודם
 ענתבי קרן ז"ל
ענתבי קרן ז"ל

ענתבי קרן ז"ל

בת ירון ונירה

שירתה בחיל הנדסה, נהרגה מפגיעת כדור, בהיותה בת 19.

אחות לשירי ולעדי. נולדה בחיפה ב - 2.11.78 כבת שלישית למשפחה חמה ושורשית. בקרית ביאליק עברה את מסלול חייה, מהגנון, דרך בית ספר "הבונים", חטיבת ביניים "דפנה" וקרית החינוך אורט שבקריה. בבית הספר התמקדה בלימודי סוציולוגיה, כלכלה וערבית, וסיימה את לימודיה בהצלחה מרובה, בשנת 1996. כבר בגיל צעיר עסקה קרן בהדרכת ילדים בקייטנות, בגיל 15 סיימה קורס מדריכי של"ח צעירים (משצ"ים). וליוותה תלמידים בטיולים השנתיים. החיוך התמידי על פניה, צחוקה המתגלגל ומרץ הנעורים, ששפע ממנה, הדביק את הסובבים אותה באהבה ובחיבה. כל זה לא עמד בסתירה לפעילות נועזת כמו צניחה חופשית, קרן צנחה לראשונה בהיותה בת 15 בליווי מדריך בחוף הבונים.

בגיל 16, סיימה קורס צניחה חופשית, צברה 40 צניחות כאשר הצניחה הייתה שבוע לפני מותה. באותה תקופה עברה גם קורס עזרה ראשונה, והתנדבה באופן קבוע לפעילות במסגרת מגן דוד אדום בקריות. בגיל 17, סיימה קורס להפעלת תחנה לעזרה ראשונה ניידת בשיתוף עם הגדנ"ע, חיל רפואה ומד"א. בקורס זה רכשה ידע רב בנושאי החייאה ועזרה ראשונה, ואף יישמה את הידע בהצלחה רבה בתורנויות מד"א.

ביוני 1996, בהיותה בת 18, ולקראת גיוסה לצה"ל, הוענקה לה תעודת הוקרה על התנדבותה הרבה במד"א, ובה נכתב: "עם גיוסך לצה"ל, תודתינו נתונה לך על גילוי מסירות ורוח התנדבות בעת פעולתך במסגרתנו" בכך ביטא מנהל מד"א - אזור כרמל את אופייה של קרן. כל אשר עשתה היה מכל הלב. בקלילות ורצינות, בקשיחות אך עם שובבות וחן, במסירות והתמדה. מוקפת בחברות אשר העריצו והעריכו אותה, ונהנו לשהות במחיצתה בכל עת.

בתאריך 16.2.97 התגייסה לצה"ל, עברה טירונות ומאוחר יותר סיימה בהצלחה קורס מדריכות להתגוננות בפני נשק אטומי, ביולוגי וכימי. קורס הנחשב לאחד היוקרתיים בצה"ל, ובו באו לידי ביטוי תכונותיה הייחודיות של קרן: מנהיגות, חברות וידע מעמיק. לאחר סיום הקורס הוצבה בבסיס הדרכה כמדריכת אב"כ. גם בעת היותה חיילת המשיכה קרן לצנוח ולהתנדב במד"א בזמנה הפנוי. חמישה חודשים לאחר גיוסה, עת התכוננה להדריך חיילים בדרכם ללבנון, נהרגה קרן מפגיעת כדור.

בהספד כתב מפקד יחידתה: "בתקופת שירותה ביחידה בתפקיד מדריכת אב"כ, בלטה קרן ברמתה האישית הגבוהה, בשאיפתה לשלמות הביצוע בכל מעשיה, ברצינותה ובאופייה הנוח אשר שבה את ליבנו. תכונות אלו היוו המשך ישיר למעשיה ופועלה של קרן כמתנדבת וכדמות אשר הדאגה לזולת היתה חלק בלתי נפרד מאישיותה. חיוכה של קרן, אותו חיוך שופע אופטימיות ושמחת חיים, ביטא את טוב ליבה ואישיותה אשר יחסרו לנו". נפלה ב - 21 ביולי 1997, ט"ז בתמוז תשנ"ז. הובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין שבצור שלום.

יהי זכרה ברוך !