נזכור

חזרה לעמוד הקודם
 עזרא אבי (אברהם) ז"ל
עזרא אבי (אברהם) ז"ל

עזרא אבי (אברהם) ז"ל

בן כרמל ואהובה

שירת בחיל הנדסה ונפל בהתקפת צלף על מחסום עפרה ליד שלה, בהיותו בן 38.

בן לאהובה וכרמל, אח לחזי וניסים, בעל לאיילת-השחר ואב לשלבת וטירן. נולד ב-6.5.63 בחולון, כשהיה בן שנתיים עברו הוריו לקרית חיים. שם העביר את ימי נעריו, סיים בתיכון ק.חיים במגמת מכונות. כבר מגיל צעיר הוכיח את יכולתו המופלאה במכניקה, חשמל ואלטרוניקה.

באוגוסט 82 התגייס להנדסה קרבית והפליא את מפקידיו ביכולתיו הרבים. בשנת 83 נישא לאיילת השחר ולאחר כחודש עלה לשרת במלחמת לבנון, שם היה כשנה וחצי. את סוף שרותו עשה בבסיס תובלה בטירה לאחר שביקש לצאת מלבנון כדי להיות עם אשתו ולמנוע ממנה דאגה. עם תום שרותו הסדיר, חזר לשרת בהנדסה קרבי. בשנת 87 נולדה ביתוהבכורה שלהבת ובסוף שנת 88 עבר עם משפחתו לק. ביאליק שם גידל את ילדיו. בשנת 91 נולד בנו טירן, ילדיו היו לו כמקור לגאווה ואושר.

בשנת 92 לאחר שהספיק לעבוד ולהתנסות בעבודות מכניקה וחשמל החל ללמוד הכשרה מקצועית בחשמל ב"יד נתן" ובמשך מספר שנים שילב לימודים ועבודה עד שסיים לימודי חשמל מתח גבוהה. במשך 5 שנים עבד במכון רפא''ל שם היה ידוע כמי שיכול לפתור כל בעיה והועסק במקצועו בין היתר גם בעזרה ותמיכה למחלקות הסודיות ביותר וזכה לאהדה רבה ומכתבי הערכה.

בשלוש השנים האחרונות היה חשמלאי של קיבוץ איילון גם שם זכה להערכה רבה על היוזמה והחוכמה שהביא עמו. כל מי שעבד עם אבי ידע לספר כי אבי היה גאון במקצועו ובכל מה שנגעה ידו. לא היה דבר שהוא לא ידע לתקן ולסדר.

אבי ידע להיות חבר טוב ותמיד עזר לזולת. לכל מקום שהגיע ידע לאסוף אחריו חברים רבים ונאמנים וידע לעזור לכל חבריו בכל מה שנתבקש. אבי היה בעל חוש הומור מפותח ותמיד יכולת לראות אותו מחייך ושמח. אבי היה איש חסון וחזק פיזית ורוחנית, דבר שניכר בו ובשלוות הנפש הפנימית שלו. אחד התחביבים האהובים עליו ביותר היה חידושים אלקטרוניים ותמיד היה מתעניין בהם. אבי אהב גם רכיבה על אופניים ושאר ענפי ספורט. לאחרונה סיים קורס צלילה והספיק לרדת בקיץ האחרון לאילת ולחוות את היופי שבצלילה. אבי היה אב מסור, בעל אוהב בן ואג להוריו ואחיו. אבי נפל בעת שרות מילואים בהתקפת צלף על מחסום עפרה ליד שלה ביום ראשון 3.3.02 נטמן בבית העלמין הצבאי בחיפה. אבי יחסר מאוד למשפחתו וחבריו הרבים.

יהי זכרו ברוך !