ארנונה

מהי ארנונה?

הארנונה הכללית היא מס המוטל לפי חוק המדינה על המחזיקים בדירות מגורים ובכל מבנה שאיננו משמש למגורים, כגון חנויות, משרדים, מבני תעשיה ומלאכה, חניונים, קרקעות ועוד.
במסגרת תקציב המדינה, חוק ההסדרים במשק, קובעת הכנסת, מדי שנה בשנה, את שיעור העלאת הארנונה ברשויות המקומיות, תעריפי המינימום והמקסימום בהתאם לסוגי הנכסים השונים ואת רשימת הקבוצות הזכאיות להנחות ופטורים.
חיוב הארנונה הוא שנתי (מינואר ועד דצמבר) והוא נקבע על - פי סוג הבניין, השימוש והשטח.
תשלום הארנונה על ידי כלל התושבים ובמועדים קבועים, מבטיח פעילות תקינה של הרשות המקומית ומימון סדיר של השירותים לתושבים בכל התחומים שעליהם מופקדת ואחראית העירייה.

השגה על חיוב

המחזיק בנכס רשאי להגיש השגה בכתב על קביעת חיוב הארנונה לשנה הנוכחית, בתוך 90 יום מתאריך קבלת הודעת התשלום השנתית, בפני מנהל הארנונה (באגף הכנסות) וזאת מהסיבות הבאות:

1. הנכס אינו מצוי באזור המצוין בהודעת התשלום.

2. נפלה בהודעת התשלום טעות בציון סוג הנכס, גודלו או השימוש בו.

3. אינו מחזיק בנכס כמשמעו בפקודת העיריות.

על מנהל הארנונה להשיב להשגה בתוך 60 יום ממועד קבלת ההשגה.
ניתן לערער תוך 30 יום מיום קבלת התשובה לוועדת ערר של הרשות המקומית.
המערער יוזמן לדיון בפני ועדת העיר.
על החלטת וועדת הערר ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום מיום מסירת ההחלטה, לבית המשפט המחוזי שבאזור שיפוטו נמצא תחום הרשות המקומית.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור שומה בטלפון 04-8780894 .

חילופי מחזיקים בנכס

על-פי פקודת העיריות, חלה חובת תשלום הארנונה על המחזיק המשתמש בנכס בפועל. על בעל הנכס חלה החובה לדווח בכתב לרשות המקומית על כל שינוי שחל בנכס, כגון חילופי דייר/שינוי שטח ו/או שינוי בשימוש בנכס.
כל עוד לא התקבלה הודעה בכתב על השינוי, יהיה בעל הנכס אחראי לתשלום המיסים במלואם.

דווח על שינוי בנכס

בכל שינוי בנכס, כפי שפורט לעיל, יש לפנות למחלקות מיסים וגבייה בצירוף המסמכים הבאים:
תצלום חוזה השכירות/מכר כנדרש, בציון תחילת מועד החזקה בנכס ופרטי המחזיק החדש. מספר הזיהוי (מספר משלם, מספר תעודת זהות או מספר חברה פרטית, מספר חברה ציבורית או עמותה). קריאת מד-המים ליום עזיבת הנכס. תצלום נסח מהטאבו (במקרה של שינוי בעלות).

כיצד משלמים?

תשלום מראש: ניתן לשלם את הארנונה מראש (חיוב שנתי)

לתשומת לבם של בעלי הוראות-קבע, הבוחרים לשלם ארנונה מראש: החיוב התקופתי בגין החודשים ינואר-פברואר יופחת מחשבונם בבנק במועד הנקוב. בהתאם לכך יופחת הסכום האמור מחיוב הארנונה השנתית.

תשלום תקופתי: תושבים, המשלמים ארנונה בשיטה זו, יקבלו חיוב דו-חודשי של מיסים  בהתאם.

עם ההצטרפות להסדר תשלום בהוראת קבע, יודפס על ההודעה "לא לתשלום". כמו כן העירייה הנהיגה הוראת קבע ב - 2 תשלומים באשראי ובבנק.

להורדת טופס להצטרפות להסדר הוראת קבע נא לחצו כאן.

ניתן לקבל טופס הצטרפות גם במח´ הכנסות – שד' ירושלים 16, קרית ביאליק.

לאחר החתמת הטפסים על-ידי פקיד הבנק, יש להעביר את הטופס החתום, למחלקת הכנסות.

כרטיס אשראי: עיריית קרית ביאליק בין העיריות הראשונות בישראל שפתחה מסלול תשלום ארנונה בהרשאה קבועה בכרטיס אשראי, וזאת במטרה להקל על התושבים ולאפשר להם ליהנות מהטבות של חברות האשראי. במסלול זה יחסך לתושב הצורך להתקשר למחלקה ולבצע תשלום ארנונה באמצעות הטלפון. באופן זה ימנעו ממנו חיובים בעבור ריבית והצמדה, במקרים של שכחה לשלם ארנונה במועד הנקוב.

להורדת טופס הוראת הקבע בכרטיס אשראי נא לחצו כאן.

ניתן לשלוח את הטופס גם בדואר אלקטרוני : [email protected]

למילוי טלפוני של טופס הוראת קבע בכרטיס אשראי ניתן להתקשר למחלקת הכנסות; 04-8780884

 

ט.ל.ח