קריית ביאליק זוכרת את הנופלים

טקס הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל בני הקריה תשע"ז התקיים הערב (30.04.17) בשעה 20:00 ברחבת באנדרטת הזיכרון.  
הטקס התקיים במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי, סגניו, חברי מועצת העיר, נציגי צה"ל ובני המשפחות השכולות ואלפי תושבי העיר
שהגיעו להתייחד עם 142 בנותיה ובניה של העיר שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

עיריית קריית ביאליק, 30.04.17

הטקס נפתח בשעה 20:00 בצפירת דומיה, ואחריה הועלתה מסכת הזיכרון מרגשת שגרמה לקהל להזיל דמעה.

ראש העיר, אלי דוקורסקי : " הערב ירד על עירנו, קריית ביאליק. צפירת הזיכרון המוכרת כל כך נשמעה, אך היא עדיין פולחת כל לב. קצבו של היום הואט ואווירה אחרת, חרישית וקודרת השתררה. בכל שנה, בבואי לכאן, חולפת בי המחשבה, כמה כולנו המתייצבים כאן התבגרנו, המשכנו בדרכנו ובמסלול חיינו, אך יקירינו הנופלים, נותרו מאחור, נשארו צעירים לנצח. ביום זה צפים הרגשות ומתעצם הגעגוע. מרחק השנים לא שינה דבר.

צפירת הזיכרון, שנשמעה לפני שעה קלה, מחברת ומאחדת את החברה הישראלית בתוגה המשתקת כל מחלוקת. אילו יכלו הנופלים להשמיע קולם, ודאי היו מפצירים בנו שאחדות זאת תשרור כל ימות השנה.

דוקורסקי התייחס בדבריו לשסע בחברה הישראלית וקרה לאחדות: " לדאבון הלב, אנו עדים להקצנת השיח המתנהל בחברה הישראלית. את המפלגים והמבדילים בין קבוצות החברה, את המשסים איש ברעהו, אני מזמין לפקוד את בתי הקברות הצבאיים. שם, בין שורות האבן האחידות, שוכבים זה לצד זה דתיים וחילוניים, ילידי הארץ ועולים חדשים, אנשי ימין ואנשי שמאל, בני שכונות מצוקה ובני אזורי יוקרה. הם כולם שם, ללא הבדל, זועקים בשתיקתם. בנות ובנים שוחרי טוב, חדורי אופטימיות ותקווה, שרצו לחיות במדינה המכילה את כולם באהבה ובסובלנות. אני נושא עיני אל בתי הקברות הצבאיים שאליהם מביא אתכם גורלכם האישי לביקורים תכופים יותר, ובלבי תפילה ותקווה: שנהיה ראויים להם".

יו״ר ״יד לבנים״ בקריית ביאליק, אורה זק: ״ייקירנו שהיו ואינם, ינקו וספגו בבית ההורים את הערכים ותעצומות הנפש. והיום הזכרון שלהם, נוסך בנו כוחות להמשיך, להמשיך בדרך הישרה, ביושרה, בגאווה, בהרבה כאב, על שהם לא זכו, על ההחמצה הגדולה.נזכור את יקירינו, שחלמו ולחמו, נזכור את יקירינו ביגון ובגאון״

בסיום הטקס הונחו הזרים למרגלות האנדרטה והקהל הוזמן לחדר ההנצחה בבית יד לבנים.

לאחר הטקס המרכזי התקיימו שני אירועי זיכרון נוספים. באולם גדוש עד אפס מקום התקיים בבניין הרב תכליתי ערב ״שרים לזכרם״ . את הערב המרגש הנחו שדרני הרדיו והעיתונאים, יוסי ודין פישר והנעימה בשירתה הזמרת רבקה זוהר בליווי לירון לב. הזמרת נטלי רותם ריגשה את הקהל בשירתה.

טקס נוסף לבני הנוער התקיים באשכול הפיס , בו הופיעו בני הקרייה בשירה ונגינה בליווי אומנית חול שציירה ב LIVE את הסיפור העומד מאחורי השירים.

 

ראש העיר, אלי דוקורסקי, נושא דברים בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראלראש העיר, אלי דוקורסקי, נושא דברים בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל