שם חדש לבי"ס צור שלום: "פסגות"

בשעה טובה נבחר שם חדש לבי"ס צור שלום בקרית ביאליק והוא ייקרא מעתה "פסגות".
לדברי מנהלת ביה"ס, עופרה בניטה, "ביקשנו לשנות את שם ביה"ס כדי שיתאים לתפיסה החינוכית של ביה"ס ולתוכנית המנהיגות 'מנהיגות להצלחה' שהיא חלק מאורח החיים והתרבות של ביה"ס. השם הנבחר הוא 'פסגות'. כמו כן שונה גם סמל ביה"ס והסמל החדש מתאים לשם 'פסגות'. מהיום ייקרא ביה"ס בי"ס 'פסגות'. בימים הבאים נתחיל בתהליך למידה בכיתות ובו: נבין את משמעות השם 'פסגות', נלמד יחד את הקשר בין השם 'פסגות' לבין תוכנית מנהיגות".
באיגרת להורי התלמידים כותבת המנהלת: "הנכם מתבקשים לשוחח עם ילדיכם על השם החדש ולשמוע את דעתם על השם ועל הקשר בעיניהם בין השם 'פסגות' לבין 'מנהיגות'. אני מאחלת: שבביה"ס נגיע יחד ל'פסגות' ונגשים חלומות, שנכיר ונבין שלכל אדם יש 'פסגות' שאליהן הוא שואף להגיע, שכל אחד ידע שהוא מסוגל להגיע ל'פסגות' שאותן הציב לעצמו כחלק מהיעדים שאליהם הוא שואף להגיע, שהדרכים להגיע לפסגה לעיתים עקלקלות ורצופות קשיים אך ההצלחה מחכה למעלה ושלכולנו יחד תהיה שאיפה להגיע ולגעת בכמה שיותר 'פסגות' בחיינו".

תלמידי בי"ס "פסגות" לומדים כלכלה
בבי"ס "פסגות" (צור שלום לשעבר) לומדים תלמידי כיתות ו' שיעורים בכלכלה כחלק מתוכנית "מנהיגות להצלחה". עובדי בנק הפועלים, סניף הקריון, בהנהלתה של ורד דינור, מגיעים לביה"ס פעמיים בשבוע ונותנים לתלמידים שיעור בכלכלה במסגרת פעילות של העמותה "שיעור אחר" בריכוזה של נטע ארן.
התלמידים לומדים כיצד להתנהל עם כסף, לומדים מושגים בכלכלה שהם נחשפים ומבינים שכל אחד יכול ומסוגל להגשים את מטרותיו בחייו.
לדברי מנהלת ביה"ס, עופרה בניטה, "חשוב לי לחשוף את התלמידים לדרכי התנהלות נכונה ויעילה עם כסף כחלק מפיתוח כישורי מנהיגות של התלמידים והבנה של כלכלת הבית. המפגש עם הבנקאים מוכיח לתלמידים שכל אחד יכול להצליח ולהגשים את חלומותיו. שיעורי הכלכלה הם נדבך נוסף בתובנה שניתן לפרוץ מעגל חברתי בו אתה נמצא ולהצליח".
שיתוף הפעולה בין הבנק לביה"ס ובמסגרת הפרוייקט "עושים עסק" שפותח על ידי עמותת "שיעור אחר" בהקניית מושגי יסוד בכלכלה וצרכנות נבונה.
עובדי הבנק ומנהלת הבנק העבירו את משנתם הכלכלית לתלמידים והעשירו אותם בכלים ובמיומנויות להבנה טובה יותר של העולם הכלכלי דרך חוויה, דיון ומשחק. התלמידים נחשפו למושגים כמו: צרכנות נבונה, אמצעי תשלום, בורסה, שוק ההון, הלוואות וחסכונות, גרעון ובנק מסחרי. בסיום התוכנית ייצאו התלמידים לסיור חווייתי בבנק, כולל חדר הכספות. את הסיור תלווה מנהלת הסניף, ורד דינור.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".