הועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה להפקדה תוכנית לבניית 4500 יחידות דיור חדשות בשכונת "ביאליק על הפארק"

שכונה זו תבנה במזרח העיר בקטע שמדרום לכביש 79, ממזרח לכביש עוקף קריות וצפונית לשכונת גבעת הרקפות על השטח של 950 דונם, ובכך תשלים את הפיתוח העירוני במזרח העיר.

משמעות אישור התוכנית היא תוספת של כ- 20,000 נפש לעיר קריית ביאליק המונה כיום כ- 42,000 תושבים.

תכנון השכונה נעשה ביוזמת עיריית קריית ביאליק על ידי האדריכל אורי פוגל בתיאום עם כל המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים . מדובר בתוכנית משמעותית ראשונה ב- 20 שנים האחרונות שיזמה עיריית קרית ביאליק על אדמות פרטיות הנמצאת בבעלותם של כ- 600 בעלי עניין, בהם נכסי נפקדים. התוכנית היא תוכנית איחוד וחלוקה מחדש ללא הסכמת בעלים, כאשר כל בעל קרקע יקבל שטח לבנייה במתחם אליו מסווגת הקרקע שבבעלותו. על פי התוכנית שהופקדה, שני שליש משטחה יועד לשטחי ציבור או מבני ציבור.

בשטחים אלו תוקם קריית החינוך גדולה של כ- 36 דונם לחינוך על –יסודי, שלושה בתי ספר יסודיים ובית ספר לחינוך מיוחד, גנים ומעונות יום. בתוכנית ניתן מענה מלא לכל צרכי הציבור המתגורר בה, כולל פארק עירוני ענק בחלקו המזרחי של השכונה ופארק רובעי במרכז השכונה. בתכנון השכונה ניתן מענה למערך התחבורתי תוך שילוב עם המטרונית והקצבת 2 מקומות חניה לכל יחידת דיור במתחם הבניין. בנוסף הובטחו סידורי מיגון אקוסטיים לאורך הכביש עוקף קריות וכביש 79.

השכונה תבנה בבניה רוויה עם בניינים בעלי 9 עד 22 קומות. כחלק ממדיניות הועדה המחוזית לתכנון ובניה ברשות יוסף משלב, 20% מהדירות שייבנו הוגדרו כדיור בר השגה. דירות אלו יהיו בגודל של 75 ו- 80 מ"ר ברוטו והן ייועדו לזוגות צעירים בתחילת דרכם ולאזרחים וותיקים המתגוררים בגפם.

יצוין כי בשנה האחרונה אושרו למתן תוקף 2 תוכניות בנייה נוספות בקריית ביאליק, בהן ייבנו 5,000 יחידות דיור : 4573 י"ד של שכונת "אפק החדשה" ו- 340 י"ד בגבעת הרקפות . שיווק הקרקעות בשכונות אלו צפוי להתחיל עוד השנה.

ראש העיר אלי דוקורסקי מסר כי הוא שמח שתוך זמן קצר הצליחה הרשות לקבל אישור להפקדה להקמת השכונה החדשה, אשר תתרום לפיתוח המואץ של העיר. ראש העיר הוסיף: " כולי תקווה שבנת 2015 -2014 יהיה ניתן להתחיל להוציא היתרים לשווק הדירות.

קריית ביאליק עומדת בפני תנופת בינוי חסרת תקדים שתוכל להדביק את הביקושים העצומים לרכישת הדירות בעיר."

ראש העיר הודה ליו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה יוסף משלב, ללשכת התכנון המחוזית ולמשרדי ממשלה, אשר חברו יחד להסרת החסמים ולהשלמת התנאים שאפשרו את הפקדת התוכנית. בתום שלב ההתנגדויות עם פרסום התוכנית לציבור, תתכנס הועדת המחוזית לאשר את התוכנית למתן תוקף ואז ניתן יהיה לקדם את ביצועה.

הדמיה של שכונת " ביאליק על הפארק"