קריית ביאליק בחרה את יקירי העיר לשנת 2016


בטקס חגיגי העניק ראש העיר, אלי דוקורסקי, יחד עם חברי הועדה שבחרה את הזוכים , את התואר המכובד לחמשת תושבי העיר שבלטו בתרומתם לקהילה – דוד סולומון, יפים חייט, מרגלית גרנות, בתיה בר ואורה זק.

עיריית קריית ביאליק, 06.06.16

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את היקירים על עשייתם רבת השנים והתנדבותם ברחבי העיר למען הקהילה:” יקירות ויקירי העיר, איש מכם לא עשה את שנות התנדבותו למען קבלת הפרס אלא למען העשייה עצמה. אולי עקב כך אתם ראויים מכל לקבלו. השנה יותר מ – 30 מועמדויות הוגשו לוועדת הפרס. הבחירה היתה קשה, אך בסיכומו של דיון ההחלטה התקבלה פה אחד ואתם נבחרתם. רבות ורבים עשו חייל בשטח ההתנדבות ואתם עליתם על כולם. אנו תושבי קריית ביאליק, אסירי תודה על פועלכם”.

ראש העיר, אלי דוקורסקי,  ציין כי לא בכדי יום ירושלים נבחר להענקת התואר יקיר העיר: ” ירושלים היא עיר המקודשת לכל הדתות, אך בראש ובראשונה היא בירתינו, בירת מדינת ישראל לנצח נצחים”.

יקירי העיר הוזמנו לבמה לקבלת התואר המכובד תוך הקראת קורות חייהם ונימוקי הועדה שבחרה בהם.

מרגלית גרנות - בת 76, ילידת פתח תקוה, אמא ל – 3 ילדים ו – 9 נכדים. מתגוררת בקרית ביאליק 55 שנים. מאז פרישתה מהעבודה עוסקת בהתנדבות ופעילות ציבורית בקריה. מתנדבת בקהילה נגישה מיום הקמתה, משמשת כיו”ר האגודה למען החייל בקריית ביאליק, מתנדבת בחטיבת הביניים “דפנה” ועוזרת לילדים בשיפור הקריאה. מתנדבת במשחקייה בבית ספר “הבונים”, מתנדבת במעון “סיגליות” בצור שלום, סועדת דיירת של “בית קסלר” ומבקרת בקביעות תושבת העיר שילדיה גרים במרכז הארץ, חברה בוועדת תחבורה בעיר. מרגלית ידועה כאדם שרק שומע על מצוקתו של הזולת, היא מתגייסת ופועלת במרץ למציאת פתרון. המוטו שלה “תן מעצמך לא על מנת לקבל”!!.

 אורה זק - אלמנתו של ראש העיר לשעבר דני זק ז”ל , הקימה עם דני את בית הספר צור שלום, חינכה ולימדה דורות של תלמידים, אורה לימדה גם בבי”ס ביאליק, וניהלה גם בבי”ס קדימה. אורה ודני הקימו משפחה לתפארת, נולדו להם הילדים טל, לירון, צחי, דפנה ויעל.
הבן צחי לוחם בסיירת הצנחנים נפל בעת מילוי תפקידו. אורה משמשת יו”ר העמותה של סיירת הצנחנים אשר דואגת להנצחת החללים ובעיקר דואגת לרווחת הלוחמים ותומכת בחיילים בודדים ובחיילים ממשפחות מצוקה. אורה חברה בהנהלת עמותת הידידים של מרפאת זבולון , אשר עוזרת למרכז הרפואי ברכישת מכשירים רפואיים אשר ידם אינה משגת, משמשת יו”ר ארגון “יד לבנים” בקריה. מקדישה זמן רב להנצחת החללים בני הקריה, נפגשת עם תלמידים, סטודנטים ומורים בנושא ההנצחה, מזמנת את בני המשפחות השכולות לאירועים לקראת חגי ישראל. אורה חברה בקבוצת נשים מוליכות שינוי המאחדת נשים מכל הקבוצות.

בתיה בר – משנת 2004 פעילה בתחום הארצי כחברה בקרן למען בע”ח במשרד להגנת הסביבה. מרכזת את תחום המתנדבים בעזרה לבע”ח משוטטים ועזובים בשעת חירום בשיתוף עם ד”ר דוד דדיה.
נציגת עמותת “תנו לחיות לחיות” בראשותה של אתי אלטמן, באזור הקריות . במשך שש שנים רכזה באזור הקריות את שתי התוכניות הארציות של גו’ינט אשל למען הזקן בישראל. האחת, תוכנית “כלבי ליטוף”, שבה מתנדבים וכלביהם הידידותיים מגיעים לבתי אבות ומאפשרים לזקנים ללטף את כלביהם ובכך מכניסים לחייהם רגעי שמחה ואושר. התוכנית השנייה , “חיות וחברים” שבה מתנדבים מגיעים לבתי קשישים ומוציאים את כלביהם לטיול, ובכך מאפשרים להם להמשיך ולהחזיק את חיית המחמד שלהם היות והם עצמם כבר לא מסוגלים לכך. יוזמת ומתאמת בבתיה”ס התיכוניים , לכל שכבת י’ הרצאות נגד התעללות בבעלי חיים שמועברות זו השנה ה- 12 ע”י ווטרינר אגודת “צער בעלי חיים חיפה”. המוטו בחיים שההתנדבות לא רק ערך עליון, ההתנדבות נותנת ערך לחיים.

דוד סולומון – דוד סולומון יליד 1946, תושב קריית ביאליק מאז שנת 1971. נשוי למזל ואב לארבע בנות מקסימות וסבל 9 נכדים. מאז העתיק את מגוריו לקריית ביאליק עבד במפעל “דשנים”. עם השנים נבחר להיות חבר וועד העובדים במפעל במשך שלוש קדנציות ושימש גם כיו”ר מועצת העובדים. מאז פרישתו דוד מתנדב במועצה הדתית בקריית ביאליק גם כחבר המועצה וגם כגזבר המועצה הדתית עד עצם היום הזה.
כמו כן, התנדב ב”אגודה למען החייל בקרייה”, ושימש עד לעזיבתו את האגודה גם כגזבר האגודה.
דוד מתנדב בשמונה השנים האחרונות בנושא תרבות תורנית בקריית ביאליק, מקיים ליל סדר ציבורי, ו”בית כנסת פתוח” בימים הנוראים, וגולת הכותרת מסיבות לכבוד פורים, וחלוקת משלוחי מנות כמקובל בפורים לשני בתי האבות בקריית ביאליק. כמו כן, דוד דואג לקיים תהלוכת ל”ג בעומר בחסות חב”ד בקרייה.

יפים חייט – משורר, סופר, מחזאי, מנהל מועדון תרבות “גן מרים”, מייסד ומפיק התיאטרון העממי ברוסית “מסכות” בקרית ביאליק.
נולד בשנת 1938 באוקריאנה. יפים חייט היה חבר בקונגרס היהודי הראשון באוקריאנה, יו”ר קהילה היהודית בעיר, הקים לראשונה את העיתון היהודי בשפה אוקראינית “שלום עליכם”. בשנת 1998 עלה לישראל.
בשנת 2009 הקים בהתנדבות תיאטרון עממי ברוסית “מסכות” בו הוא כותב ומביים את הצגות התיאטרון .

בשנת 2014 – יזם ואירגן את פסטיבל ביאליק בשפה הרוסית, אשר התקיים בקריית ביאליק בשנתיים האחרונות ואף היה חלק מחבר השופטים. יפים יוזם ומנחה ערבי תרבות, הומור ושירה בקריית ביאליק בשפה הרוסית בהתנדבות.

בטקס נכחו סגני ראש העיר ,חברי מועצת העיר, משפחות של יקירי העיר ואורחיהם.

 להקת צעירי ביאליק הנעימה בשירים לציון יום ירושלים החל ביום זה. בסיום הערב נהנה הקהל מסיפורים ושירים על ירושלים מפי דביר סורמלו והזמר אבי אופק.


 יקירי  הקריה לשנת 2016