אושר תקציב עיריית קריית ביאליק לשנת 2018

לראשונה חצה התקציב את רף 300 מיליון השקלים, כאשר רק תקציב החינוך לבדו עומד על כ-107 מיליון שקל. ראש העיר, אלי דוקורסקי: “נמשיך להנהיג ולהצעיד את הקריה קדימה, תוך מינהל תקין, שקוף ואחראי״

עיריית קריית ביאליק, 28.12.17

 

ברוב קולות אישרה מועצת העיר קרית ביאליק, את הצעת תקציב העירייה לשנת 2018. התקציב, שעומד לראשונה על יותר מ-300 מיליון שקל, מייצג יעדים ומדיניות אותם מתווה ראש העיר, אלי דוקורסקי, תוך השקעת משאבים בשירותים הניתנים לתושבים, ובהם חינוך, תרבות, רווחה, דת, בריאות ואיכות סביבה. השירותים הללו כוללים תחומים שאין על העירייה חובה לנהל, ולרוב הם מנוהלים ע״י גורמי חוץ, כאשר נכונות העירייה ליטול על עצמה את האחריות לביצועם, מבטאת את חוסנה החברתי ואיתנותה הכלכלית. 

נושא החינוך עומד על כ-107 מיליון שקל, כמעט פי 4 יותר מהסכום שהוקצה עבורו בשנת 2008, אז עמד על 30 מיליון שקל. דבר זה מצביע על סדרי העדיפויות של העירייה והעומד בראשה בכל הנוגע למערכת החינוך, ואין זה מקרי, שהקריה נמצאת במקום הראשון מבין העיריות בארץ, בהשקעה פר תלמיד. תקציב העירייה כולל הכנסות ממשרדי הממשלה בסך כ-58,583,000 שקל, המהוות כ-19% מתקציב הרשות. אומדן גביית הארנונה צפוי להסתכם ב-155,675,000 שקלים, המהווה כ-63% מסך ההכנסות העצמיות של העירייה וכ-50% מסך ההכנסות בתקציב הרגיל. הנתונים המרשימים הללו מעידים על הצלחה במאמצי הגבייה בשנים האחרונות.

חלק הארי בהוצאות התקציב הינו נושא ה״פעולות״, כאשר סך כל הוצאות ה״פעולות״ מסתכמות ב-222,050,000 שקלים, המהוות 71% מסך ההוצאות. יצויין, כי מרכיב ה״פעולות״ בתקציב הינו מהגבוהים בשילטון המקומי. הוצאות השכר מסתכמות ב-82,296,000 שקלים ומהוות 29% מסך ההוצאות. חלקו של מרכיב השכר מסך התקציב העירוני הינו מהנמוכים בשילטון המקומי.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: “העירייה נוהגת באחריות תקציבית בכל הנוגע לניהול הכספי, ולא בכדי אנו מקבלים 8 שנים ברציפות, את פרס שר הפנים לניהול כספי תקין. למרות הקיצוצים הכבדים בהשתתפות הממשלה בתקציבי השילטון המקומי, כולל אצלנו, הדבר לא יפגע בטיב היעילות והשירות שניתנים לתושבים. יחד עם זאת, עלינו לאמץ מדיניות של הידוק החגורה בהוצאות, תוך הקפדה על מימוש מלוא הפוטנציאל בהכנסות. נמשיך להנהיג ולהצעיד את הקריה קדימה, תוך מינהל תקין, שקוף ואחראי״.