קרית ביאליק - זוכת פרס החינוך היישובי היוקרתי לשנה"ל תשע"ב

ועדת פרס החינוך היישובי של משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, זיכתה את קרית ביאליק בפרס החינוך הארצי לשנה"ל תשע"ב. בכך הפכה קריית ביאליק לרשות המקומית הראשונה בקריות הזוכה בפרס היוקרתי. ביום שני בבוקר התקשר שר החינוך, גדעון סער, לראש העירא, אלי דוקורסקי ובישר לו על הזכייה.

קריית ביאליק היא הנציגה היחידה במחוז חיפה אשר זכתה בפרס היוקרתי בשנה זו , בנוסף לחמש רשויות נוספות ממחוזות אחרים אשר גם זכו בפרס (יקנעם, צפת, אשדוד, אריאל ומעלה אדומים). השנה התחרו על הפרס 17 ישובים בארץ אשר הומלצו על ידי מנהלי המחוזות של משרד החינוך.

יש לציין, שראש העיר אלי דוקורסקי, הפך את החינוך , ליעד המרכזי בתוכנית העבודה העירונית בקדנציה הנוכחית, דבר שבא לידי ביטוי בהגדלת תקציב החינוך באופן משמעותי, מ30 מיליון בקדנציה הקודמת לתקציב חסר תקדים של 69 מיליון שקל, והכנת תוכנית אב לחינוך , אשר שמה דגש בעיקר על שיפור הישגים, שיפור סביבת הלמידה , העצמת כח ההוראה וקידום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

על פי התפיסה של "לא מוותרים לאף אחד ולא מוותרים על אף אחד" , יזמה העירייה תוכניות חינוכיות ייחודיות, אשר הורידו את רמת הנשירה לאחוזים אפסיים, והביאו לשיפור דרמטי בהישגי התלמידים בכל שכבות הגיל.

קרית ביאליק חזרה להיות המובילה בקריות באחוז מקבלי תעודות הבגרות, כאשר תיכון אורט קרית ביאליק זוכה בפרס החינוך הארצי מטעם רשת אורט ישראל ובית הספר היסודי ביאליק זוכה לפרס החינוך המחוזי.

מערכת החינוך העירונית בחרה להציג בפני ועדת הפרס 3 קריטריונים עיקריים:

1. מידת המעורבות של ראש העיר ומינהל החינוך היישובי בביצוע פעילויות חינוכיות ביישוב –

ראש העיר אלי דוקורסקי ומנהל אגף החינוך – עמי ראובן הציגו נושא זה,

כאשר חברי הוועדה נהנו מהצגת תכלית מרשימה, אשר נערכה בלובי אשכול הפיס, ובה הציגו כלל מוסדות החינוך בעיר את שלל המיזמים והתוכניות החינוכיות המופעלות על ידי מערכת החינוך העירונית .

2. ביצוע תוכניות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים- על פי התפיסה החינוכית הרווחת ביישוב והיא " הופכים את החינוך המיוחד לרגיל ואת הרגיל למיוחד" , העיר הציגה את "מפעל החיים" החינוכי אשר פועל בקריה בגאווה גדולה והוא שילובם של התלמידים התקשורתיים (PDD ) במסגרות החינוך הרגילות תוך כדי יצירת רצף חינוכי לתלמידים הללו מגן ועד י"ב . כמו כן , הוצגו הפעילויות ב נושא נגישות וקבלת השונה.

3. התגייסות גורמי החינוך ביישוב להתמודדות עם סוגיות חינוכיות בלתי שגרתיות- חברי הוועדה התרשמו, מדרך קליטתם המוצלחת והייחודית של העולים האתיופים הרבים אשר הצטרפו לאחרונה למערכת החינוך העירונית.

מערכת החינוך פיתחה עבור התלמידים הללו את כיתות החמ"ד- (ממלכתי דתי), אשר פועלות בתחומי בית ספר יסודי רגיל, בדגש על שילובם של כלל התלמידים העולים בפעילויות החינוכיות הרגילות.

על כל אלה ועוד מצאה ועדת פרס החינוך הארצי את העיר קרית ביאליק ראויה לקבל את פרס החינוך הארצי, אשר יוענק לה בטקס חגיגי במעמדת שר החינוך בסוף חודש אפריל.

ראש העיר אלי דוקורסקי :" אני גאה בכל אחד ואחת מאנשי ההוראה הנפלאים הפועלים במערכת החינוך העירונית. ביחד ועל בסיס תפיסה ועבודה משותפת, יכולנו למנף את מערכת החינוך העירונית ולהביאה לשיאים שלא נודעו בעבר. עיר עם מערכת חינוך חזקה אשר יודעת לקדם ולסייע לחלשים ומנגד לטפח מצוינים. אני שמח כי הצלחנו להחזיר את מערכת החינוך בקרית ביאליק למקום הראוי, ופרס יוקרתי זה, הראשון בתולדותיה של העיר מהווה הוכחה לכך. "

מנהל אגף החינוך , עמי ראובן : "העיר נהנית היום מהגירה חיובית הרבה בזכות איכות מערכת החינוך העירונית אשר זכתה להכרה כמערכת שכזאת גם ברמה הארצית בעצם הזכייה בפרס. "