סגן השר לשרותי דת ביקר בקריית ביאליק

סגן השר לשירותי הדת, הרב אליהו בן דהן ביקר בקריית ביאליק ונפגש עם ראש העיר אלי דוקורסקי והודיע בתום ביקורו כי משרדו יבחן את אימוץ מודל שירותי הקבורה בקריית ביאליק לערים נוספות בארץ. בקריית ביאליק נגבית אגרת שירותי קבורה שנתית, כ-40 שקלים בשנה, המאפשרת למשפחות המעונינות בתשלומה, לקבל ביום פטירת בן המשפחה אוטובוס מהעירייה להסעת המנחמים למסע הלוויה וכן את הדבקת מודעות האבל. המשפחות המצויות בהסדר ומשלמות את האגרה זכאיות לקבל מהמועצה הדתית בקריה אוהל מנחמים לימי השבעה, פלטות שולחנות ומתקן לשתיה חמה.

סגן השר בן דהן אמר לראש העיר אלי דוקורסקי, כי התרשם עמוקות מהמודל העירוני הייחודי בו חברת קדישא הינה מחלקה בעירייה הנותנת את שירותי הקבורה. בעקבות קריית ביאליק הלכה גם העיר הרצליה. דוקורסקי אמר לסגן השר לשירותי הדת: "אצלנו אין חלקה לספרדים וחלקה לאשכנזים כולם נקברים יחד, כל משפחה מעצבת וכותבת את הדברים שהיא רוצה על המצבה, באיזה שפה שהיא רוצה. אצלנו מקדמת דנא נשים רשאיות להספיד יקיריהם שנפטרו. אנו היחידים בקריות המקפידים לגבות עבור רכישת חלקות קבר בחיים את התעריפים הקבועים בחוק שירותי הדת היהודיים."

כמו כן פנה ראש העיר אלי דוקורסקי לסגן השר הרב אליהו בן דהן עם בקשת סיוע לתקציב לשיפוץ בית העלמין הישן בצור שלום, לבניית הגדר וחידוש השבילים במקום. אלי דוקורסקי ציין שהרשות השקיע בשנים האחרונות מתקציבה סכומים נכבדים לטיפול בשבילים, בניית שירותים מונגשים לנכים וטיפול בבית העלמין הצבאי, אך עלות האחזקה של בית העלמין הישן היא גבוהה מאוד לאור העובדה שבבית העלמין הישן מתבצעת קבורה בחלקות שנרכשו בעבר על ידי האנשים בעודם בחיים בלבד, פנה ראש העיר לסגן השר בבקשה לעזור בקידום תוכנית ההרחבה של בית העלמין הישן על הקרקעות בחלקו המזרחי.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, עם סגן השר לשירותי הדת, הרב אליהו בן דהן ורבה הראשי של העיר, הרב יוסף ישר (צילום: דוברות העירייה)