בקריית ביאליק מתעדים את סיפור חייהם של האזרחים הוותיקים

השקת הספר מ"דור לדור" במרכז יום גאולים של בקרית ביאליק

בעידודה של עיריית קריית ביאליק מתעדת עמותת אש"ק, העמותה הקהילתית למען הקשיש, בתיעוד סיפור חייהם של אזרחיה הותיקים של העיר. ביום שלישי שעבר התקיים אירוע השקת הספר מ"דור לדור" על תושבי העיר המבוגרים המבקרים במרכז יום גאולים של בקרית ביאליק. זהו הספר השני שיוצא לאור ביוזמתה של נעמי צעירי.

הרעיון שמאחורי הפרויקט הוא להעביר לבני הדור הצעיר בקריית ביאליק את המורשת, המסורת וסיפוריו האישיים של הדור הוותיק, לתת כבוד והערכה על פועלם של בני "הגיל השלישי".

במהלך האירוע הספר חולק כמתנה לכל המוזמנים ובאי המועדון. במקביל לאירוע השקת הספר, התקיימה במרכז יום גאולים גם תערוכת עבודות האומנות של משתפי המרכז , שסיפור חייהם תועד בספר שהופק. התערוכה, הציורים ועבודות האומנות של הקשישים מאוד הרשימו את ראש העיר אלי דוקורסקי שאמר בדבריו כי " מדובר ביצירות אומנות ברמה גבוהה והעירייה תרכוש מהן עבודות שישמשו מתנות רשמיות של העירייה שיינתנו לאורחים רמי מעלה שיבקרו בקריית ביאליק." כמוכן הורה להציג את תערוכת עבודות הציור והאומנות של האזרחים הוותיקים בתערוכה לקהל הרחב באולם אשכול הפיס בעיר. לפתיחת התערוכה מתכוון דוקורסקי להזמין את השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך.

באירוע השקת הספר "מדור לדור" השתתפו אברהם שטרנר יו"ר עמותת אשק, נעמי צעירי היוזמת והמארגנת של הפרוייקט, קרן גולן מנהלת מרכז יום גאולים, באי המועדון ובני משפחותיהם . להקת הזמר של קרית ביאליק "הקול פתוח" בניצוחו של המוזיקאי רונן בן דוד הנעימה את האווירה.

מרכז יום גאולים מהווה מקום משיכה לבני הגיל השלישי , אשר מצפים ליום ביקורם במקום, לפעילות החוגים, הרצאות ועוד. המרכז מאפשר לאנשים מבוגרים להעשיר את תרבות הפנאי וממלא את הצרכים החברתיים של המשתתפים.

נעמי צעירי, היוזמת והמארגנת של הפרוייקט, מציגה את הספר (צילום: יוסי דלאל)

ראש העיר, אלי דוקורסקי, באירוע השקת הספר (צילום: יוסי דלאל)