אורט ביאליק ע"ש פיינשטיין נמצא במקום הששי בארץ במספר העתודאים המתגייסים לצה"ל

אורט ביאליק ע"ש פיינשטיין נמצא במקום הששי בארץ במספר העתודאים המתגייסים לצה"ל על פי נתוני העתודה האקדמית

בית הספר הוא היחיד בקריות הנכלל בצמרת הגבוהה

בית הספר התיכון אורט קריית ביאליק ע"ש פיינשטיין נמצא במקום הששי במספר העתודאים המתגייסים לצה"ל, כך עולה מנתוני העתודה האקדמית של צה"ל שפורסמו בסוף השבוע האחרון.

מסלול העתודה מתנהל במשך 63 שנה ומהווה את המסלול המרכזי בצה"ל להכשרת קצינים אקדמאים בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, המדע, ההנדסה והרפואה. המסלול מאפשר למועמדים לשירות ביטחון להמשיך ללימודים אקדמיים במסלול ישיר ללימודי התיכון. עם תום תקופת הלימודים, משרתים העתודאים הגברים והנשים 3 שנות שירות חובה ו-3 שנות שירות קבע, למעט רופאים המבצעים שנתיים קבע בלבד.

על פי נתוני העתודה האקדמית, אורט קרית ביאליק נמצא במקום השישי (עם עוד ארבעה בתי ספר) במספר התלמידים הלומדים בעתודה האקדמית ובמקום הראשון מבין בתי הספר של רשת אורט ישראל. הוא גם היחיד בקריות שממוקם בצמרת הרשימה.

הישג זה הוא תוצרו של החזון העירוני של השקעת מאמצים במתן תעודות בגרות איכותיות, בלימוד מקצועות המדעים ברמה המורחבת של 5 יחידות לימוד המאפשרים לימודי המשך באקדמיה.

ראש העיר אלי דוקורסקי בירך את הנהלת בית הספר וצוות המורים וציין: ״זהו ביטוי מובהק נוסף לחוזק, לחוסן ולמקצועיות של החינוך המוענק לילדנו. אני שמח כי המטרה שהצבתי בחזון העירוני של החינוך כמרכז העשייה העירונית והחזרת הבכורה לקריית ביאליק בהובלת מערכת החינוך באזור מתממשת. אני גאה בתלמידי המאוד מאוד מוכשרים שלנו ומצדיע לכל העוסקים במלאכת ההוראה. הישג יוקרתי זה נותן משנה תוקף לזכייתה של העיר בפרס החינוך הארצי היישובי היוקרתי שהוענק לנו על ידי שר החינוך הרב שי פירון".

שם הישוב אחוז (מקרב המשרתים)

בית הספר להנדסאים, הרצליה 1.8%

בית הספר הריאלי, ראשל"צ 1.7%

לוד על"ה, מקיף למדעים 1.6%

התיכון הריאלי העברי, חיפה, שבח מופת, ת"א 1.3%

אורט קרית ביאליק ;בית ספר הרצוג, בני ברק; אחד העם,

פתח תקווה; תיכון מכבים רעות; מקיף ה', אשדוד 0.9%

רוגוזין, אשדוד 0.8%

הנתונים באדיבות אתר ynet