מנהלי בתי הספר וועדי ההורים הודו לראש העיר על זכיית קריית ביאליק בפרס חינוך ארצי

למעלה מחמישים חברי הנהגות ההורים הבית ספריות בקריית ביאליק נטלו חלק במפגש בו צוינה זכייתה של העיר בפרס החינוך הארצי. מנהלי בתי הספר בקריה ניצלו את המעמד כדי להקריא מכתב הערכה לראש העיר אלי דוקורסקי ולמנהל אגף החינוך על תרומתם והשקעותיהם במערכת החינוך בעיר. ראש העיר מצדו הודה לנציגי ההורים על שיתוף הפעולה המלא בין הרשות לבין ועדי ההורים והעלה על נס את תרומת מנהלי בתי הספר להישגים ולהצלחות שהביאו את מערכת החינוך לזכות בהכרה ובהוקרה ארצית.

ראש העיר ציין שרק בזכות העבודה המשותפת בין הרשות, מנהלי בתי הספר, צוותי ההוראה ונציגות ההורים הצליחה להגיע קרית ביאליק להישגים מרשימים תוך זמן קצר. "מדובר בעבודה תהליכית שהתבטאה בין השאר בהכפלת תקציב החינוך וביצוע השקעות פיסיות חסרות תקדים לשיפור סביבת הלמידה. רק בשנה האחרונה התברכה העיר במספר פרסים יוקרתיים, כגון :זכייתו של בית הספר אורט פיינשטיין בפרס אורט לחינוך, זכייתו של בית הספר ביאליק בפרס מחוזי. פרסים אלו ניתנו לא רק עבור הישגי התלמידים, אלה גם עבור הטמעת הערכים בנושאים הקשורים לקליטת עלייה וקבלת השונה.

ראש העיר אלי דוקורסקי הבטיח שמערכת החינוך העירונית לא תנוח על זרי הדפנה אלא תמשיך לפעול ולהשקיע בכל תלמידי ותלמיד. "פרסים זה חשוב, להיות ראשונים בקריות בשיעורי הזכאים לתעודת בגרות ובגיוס האיכותי לצה"ל זה חשוב, אולם החשוב מכל זה להשקיע בכל תלמיד ותלמידה."

בין השאר ציין ראש העיר כי 100,000 השקלים, כספי הזכייה בפרס החינוך הארצי, יופנו ליצירת מודל יישובי לאיתור וסיוע לתלמידים עם בעיות התנהגותיות, רגשיות והפרעות קשב וריכוז ובין השאר הם ייועדו לאבחונים שיינתנו לתלמידים אשר יומלצו על ידי הצוות הבית ספרי . דוקורסקי הוסיף, כי קרן הנאמנות המשותפת לעירייה ולאגודה ההדדית קריית ביאליק תוסיף עוד 50,000 שקלים לאבחונים וטיפול בתלמידים על פי המלצת השירות הפסיכולוגי.

ראש העיר הציג בפני הנוכחים מספר תוכניות הנמצאות בשלבים השונים של ביצוע, ביניהם הקמת מעון יום בגבעת הרקפות, הקמת בית הספר היסודי "הירוק" בגבעה, מעון יום ברחוב פלמ"ח, חיזוק מבנים לעמידה ברעידות אדמה, חזות בתי הספר, הצללת מגרשים ועוד.

אלי דוקורסקי ציין שהרשות מעודדת מעורבתם של התלמידים בחיי הקהילה והתנדבות. כך לדוגמא התלמידים אשר השתתפו בפרוייקט השאלת הספרים מימנו בכך את נסיעתם למסע בפולין.

ראש העיר הודה לנציגי ההורים ואמר שהוא רואה בהם את הכוח המניע והמסייע בהשגת החזון החינוכי העירוני.

מנהלי בתי הספר בעיר העניקו מכתב הוקרה לראש העיר, אלי דוקורסקי, לרגל זכייתה של קריית ביאליק בפרס החינוך הארצי היוקרתי. במכתבם הם ציינו: "פרס החינוך לקריית ביאליק הינו ראיה ברורה להובלה ולמנהיגות ראויה. יישר כוח לתרומתך הרבה למערכת החינוך העירונית."

הפרס יוענק לקריית ביאליק בטקס חגיגי שיתקיים ב-30.4.13 בבנייני האומה בירושלים על ידי שר החינוך, הרב שי פירון.

(צילום: דוברות העירייה)