טקס יום הזיכרון למערכות ישראל בני הקריה תשע"ה

ראש העיר, אלי דוקורסקי, ויו"ר יד לבנים בעיר, אורה זק, נשאו דברים בטקס בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת האנדרטה בשד' ירושלים.

עיריית קריית ביאליק, 23.04.15

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בני קריית ביאליק נערך ביום שלישי בערב ברחבת אנדרטת הזיכרון בעיר. ראש העיר אלי דוקורסקי, ויו"ר יד לבנים בעיר, אורה זק, נשאו דברים לזכר הנופלים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: "מדינת ישראל מורידה היום את דגלה לחצי התורן לאות הזדהות עם הנופלים במערכות ישראל. ביום הזה, אני חושב על חבריי שנפלו, אני חושב על הוריהם, אני חושב עליכן המשפחות השכולות. אני חושב על החיים שהוחמצו, על התקוות שנגדעו, על החיים שהמשיכו בלעדיהם. ביום המקודש הזה, אני חושב על כל אחד מהנופלים, בנותיה ובניה של העיר קריית ביאליק.

כבר שנות דור אלפי אימהות בוכות, אלפי אבות נושכים שפתיים בכאב, ילדים מכירים את אבותיהם רק מסיפורי האימהות, אחים ואחיות חוזרים אל הזיכרונות.

כבר שנות דור אלפי אימהות בוכות, אלפי אבות נושכים שפתיים בכאב, ילדים מכירים את אבותיהם רק מסיפורי האימהות, אחים ואחיות חוזרים אל הזיכרונות. הזיכרון לעולם נשאר. גם מרחק השנים לא משכיח את הנופלים ואינו מקהה את הכאב.

קולה החד והצורב של צפירת הזיכרון, שנשמעה לפני שעה קלה מחברת ומאחדת את החברה הישראלית כולה בתוגה ובקדושה המשתקת כל מחלוקת. הנופלים ודאי היו חפצים שאחדות זאת תשרור כל ימות השנה ולא רק ביום הזיכרון. בחודשים האחרונים חווינו שיח מפלג ומקומם בחברה הישראלית. נשמעו אמירות הפוגעות במרקם חיינו בארץ הנפלאה הזאת. אני מזמין את כל המבדילים בין דם לדם, את המשסים איש ברעהו, לפקוד את בתי הקברות הצבאיים. שם, בין שורות האבן האחידות, שוכבים זה לצד זה דתיים וחילוניים, ילידי הארץ ועולים חדשים, אנשי ימין ואנשי שמאל, בני שכונות מצוקה ובני אזורי יוקרה. הם כולם שם, ללא הבדל, זועקים בשתיקתם. שוכבים שם לנצח נצחים בנות ובנים שוחרי טוב, חדורי אופטימיות ותקווה, שרצו לחיות במדינה המכילה את כולם, מדינה שהיא בית לכל אזרחיה היהודים. זאת הייתה צוואתם ואותה חובתנו לקיים.

ששים ושבע שנים נמשך סיפור האהבה שלנו עם הארץ הזאת. ששים ושבע שנים של מלחמות ומאבק לחיים; ששים ושבע שנים של אתגרים והתמודדויות; ששים ושבע שנים של הישגים והצלחות. הלוואי ונהיה ראויים לנופלים.

בטרם יחל יום-עצמאותנו וזיקוקי דינור בשלל צבעים ירקיעו אל השמיים, נתייחד כולנו באחוות-אחים עמכם, בני המשפחות השכולות. נאמץ אתכם אל ליבנו באהבה, ואת יקירינו הנופלים נזכור ונוקיר בחיי התרבות והיצירה של עירנו קריית ביאליק".

בתום הטקס הוזמן הוזמן הקהל לחדר ההנצחה בבית יד לבנים.

בערב יום הזיכרון התקיים ערב שירי זיכרון לערב הנופלים במערכות ישראל באשכול פיס בקריית ביאליק. הערב כלל קטעי קריאה מפי יוסי ודין פישר ושירים עם בועז דוידוף, בליווי הקלידן גיל נאור.

ראש העיר, אלי דוקורסקי ויו"ר יד לבנים בעיר, אורה זק, נושאים דברים לזכר הנופלים (צילום: נחום סגל)

מפקד תחנת השיטור בקריית ביאליק, פקד תאופיק אבו האני, מתייחד עם זכר החללים בטקס ברחבת אנדרטת הזיכרון (צילום: נחום סגל)

לחצו כאן למעבר לגלריית התמונות המלאה