מיזם לקידום נגישות השירות בעירייה - הראשון מסוגו בארץ

אחד העקרונות המובילים בחזון העיר קרית ביאליק ומיתוגה בקדנציה הנוכחית הינו קידום נושא הנגישות וקבלת השונה.
הדבר בא לידי ביטוי בתנופת הנגשה פיזית של צירי תנועה ומבני ציבור בעיר, בסימן חניות נכים ציבוריות ופרטיות על פי
התקן, שבעטיה זכה ראש העיר, אלי דוקורסקי, באות הוקרה מיו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, על קידום הנושא בעירו
יותר מכל ראש העיר בארץ. החשוב מכל, הפעילות בעיר כוללת הסברה לכל גילאי התלמידים במערכת החינוך בעיר, מגני
חובה ועד כיתות י"ב על חשיבות הנושא והטמעתו.

בחודשים האחרונים עברו עובדי הרשות ומנהלי המחלקות בעירייה הכשרה לתת שירות נגיש ללקוחות בעלי הצרכים
המיוחדים הבאים בשעריה, זו כללה הרצאות מפי בעלי מקצוע ומורשי נגישות והגיע לשיאו בארוחת חושים שהתקיימה
בבית יד לבנים. בארוחה חוו ראש העיר, מנהלי מחלקות ובכירים כיצד חשים בעלי מוגבלויות שונות כאשר אכלו ארוחה
בת שלוש מנות ובכוח אדם חוו לקות אחרת: כיסויי עיניים במנה הראשונה כמשל לעיוורון, לקות ידיים בעזרת כפפות
מגבילות - תנועה במנה השניה וקינוח במצב בו חסר חוש השמיעה ואין אפשרות לשמוע מה מציעה המלצרית.

ביום ד' שעבר התקיים בנוכחות ראש העיר, אלי דוקורסקי וחברת המועצה ויו"ר ועדת רווחה, נגישות ותושבים ותיקים,
ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מיזם הסברה למחלקות נותנות שירות בעירייה. המיזם כלל הרצאה על מהות נגישות השירות
מפי ראשי עמותת נגישות ישראל ולאחריה חלוקה לתחנות התנסות: לקות פיסית (התנהלות עם כיסאות גלגלים או קביים),
לקות חושית (דימוי מצב של עיוורון או חירשות) ולקות קוגנטיבית. בכל תחנה חוו עובדי המחלקות השונות בעירייה
ומנהליהן על גופם מה חש תושב בעל מוגבלות המגיע למחלקות העירייה השונות וכיצד ניתן לשפר את השירות אותו הוא
מקבל ולהנגישו. בתום שלב התחנות התכנסו הנוכחים וקיבלו הרצאה מסכמת וטיפים כיצד ליישם את המסקנות הלכה
למעשה במתן השירות אותו יעניקו בעתיד לכלל תושבי העיר ולבעלי הצרכים המיוחדים במיוחד.

באדיבות : "חדשות חיפה והצפון"