דוקורסקי מונה כחבר במועצה לשידורי כבלים ולוויין

ראש העיר קרית ביאליק מונה לפי המלצת שר התקשורת ומרכז השלטון המקומי.

הממשלה אישרה לאחרונה את מינויו של ראש העיר קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, כחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, כנציג ציבור מטעם מרכז השלטון המקומי. בשבוע שעבר הודיע מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר לדוקורסקי על החלטת ממשלת ישראל בישיבתה מיום 11/8/11למנותו.

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הינה מועצה ציבורית אשר בבסיס תפקידה ייצוג האינטרסים הציבוריים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית למנויים בכבלים ובלוויין בישראל על הגנתם וטיפוחם. בין אינטרסים אלה ניתן למנות את ההגנה על ציבור המנויים. המועצה מופקדת על השידורים והשירותים הניתנים לציבור המנויים, הרחבת הגיוון לרבות באופן של השבחת השידורים בערוצים המשודרים, שיפור הטכנולוגיות, שיפור השירות,הגדלת הפלורליזם בתכנים למנויים, צמצום המחירים והגדלת ההיצע וחופש הבחירה. המועצה לשידורי כבלים ולוויין הינה אחד הגופים הרגולטוריים החשובים בעולם המדיה ותחת אחריותה בין השאר ערוצי הספורט, הקניות, ויוה, החיים הטובים,הילדים ועוד.

אינטרס נוסף המיוצג על ידי המועצה, הינו פיתוח תעשיית התוכן וההפקה המקורית המקומית בישראל. פיתוח התעשיה יביא להרחבת אפשרויות הביטוי של מיגוון הטעמים והעמדות בציבור הישראלי, לפיתוח, ביסוס וחיזוק התרבות הישראלית, למתן ביטוי הדעות המצויים על סדר היום הישראלי ולחיזוק אחיזתה של השפה הישראלית.

בראש המועצה עומד יו"ר המועצה, העיתונאי ניצן חן. יתר חברי המועצה באים מתחומי עיסוק ועניין שונים, שבעה מתוכם הינם נציגי ציבור (לרבות נציגי מרכז השלטון המקומי ונציגי גופי תרבות וחינוך) ושישה חברים אחרים הינם נציגי משרדי ממשלה שונים ובהם נציגי שר התקשורת, שר החינוך והתרבות, שר האוצר ושר המשפטים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, אמר כי הוא מודה לשר התקשורת וליו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, על המינוי וכי הוא ישמח לייצג את איזור הצפון במועצה כנציג ציבור. עוד הוסיף כי למועצה תפקיד חשוב בפיקוח על התכנים המופיעים בשידורי הכבלים ובשידורי הלוויין ויש חשיבות רבה לכך בייחוד בימים אלה בהם הציבור נחשף באופן יומיומי למדיה ומושפע מהתכנים המופיעים בה. "אני רואה עצמי במועצה כנציג אזרחי המדינה ואשמח לקבל מהם הצעות ורעיונות לשיפור שידורי הכבלים והלוויין".

באדיבות : "חדשות חיפה והצפון"