הוענקו אותות יקירי קרית ביאליק לשנת תשע"א

ביום שלישי בשבוע שעבר נערך טקס חלוקת אות יקיר קרית ביאליק לשנת תשע"א באשכול הפיס בעיר.

הטקס המכובד נערך במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין; ראש העיר, אלי דוקורסקי; סגניו, יוסי אזריאל ועמירם מסס, יו"ר ועדת יקיר הקריה; המישנה לראש העיר, יוסי דואק; חברי מועצת העיר, בכירי העירייה נציגי ציבור, יקירי הקריה בעבר, בני משפחה ואורחים רבים.

אות יקיר הקריה מוענק לתושבים יקרים שתרמו במעשיהם תרומה משמעותית לחיי הקהילה, שזו דרכה הצנועה להוקיר את פועלם ולהודות להם.

שמונת יקירי הקריה לשנה זו הם: תקווה שלם, יוסף סנש, נעמי אגמון, אורנה בר מגן, מיקי קאוף, יוסף ברון, מוריס אסולין ויהושע ברמן ז"ל שנפטר ערב הטקס.

הטקס נפתח בשיר "הכניסיני תחת כנפך" בביצוע להקת צעירי ביאליק. יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שעלה לברך לאחר מכן אמר כי התרשם והתרגש מביצוע השיר. בדברי ברכתו אמר: "אני מתכבד להיות כאן הערב במעמד הענקת טקס יקיר הקריה. אתם, שהפכתם את התביעה המתפשטת לצדק חברתי, לצו אישי ומחייב. אתם שמקימים הלכה למעשה את התביעה המופלאה 'צדק צדק תרדוף' למען תחיה. על מרצכם, על מפעלכם, על הצדק והצדקה, שגמלתם ואתם גומלים, תבוא עליכם הברכה".

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את יקירי הקריה ואמר: "בעירנו מתנדבים בכל שכבות הגיל ­ נוער וצעירים, מבוגרים ואזרחים ותיקים, אנשים אוהבי הזולת החורשים חייהם בסתר ובצנעה. לא פרסום הם מבקשים, לתרום לקהילה הם חפצים. אנו איננו שוכחים לרגע את מעשה ההתנדבות הנפלא הפרוס על פני העיר כולה. אנו גאים במתנדבי הקריה, שולחים לעברם מבט מעריץ ומחבקים אותם חיבוק חם של אהבה. אנו אומרים לכם המתנדבים יישר כוח לכם. אנו מוקירים לכם תודה. אתם הנשמה היתרה של העיר".

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת יקיר הקריה, עמירם מסס, אמר: "את עירנו מאירים שמונה נבחרים ונבחרות ­ יקירי עירנו. לכם, יקירות הקריה ויקירי הקריה הנבחרים, אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו. ועל עירנו אם השומרים, אתם העמלים, אתם היוצרים ואתם החומות האנושיות של העיר".

לאחר מכן הוקרן סרטון קצר אודות קורות חייו ופועלו של כל אחד מן הזוכים והוענק האות על ידי ראש העיר, יו"ר הכנסת, חברי מועצת העיר וחברי ועדת יקיר הקריה.

אחד הרגעים המרגשים בטקס היה כאשר שתי נכדותיו של יקיר הקריה, יהושע ברמן ז"ל, שנפטר ערב הטקס, עלו לקבל את תעודת אות יקיר הקריה.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון"