הוגשה הצעת תקציב עיריית קרית ביאליק לשנת 2012

מועצת עיריית קרית ביאליק אישרה בישיבתה ביום שלישי שעבר את תקציב העירייה לשנת 2012 שיעמוד על 243,859,000 שקלים. התקציב מבטא המשך גידול תקציבי העירייה המופנים לחינוך,נוער וצעירים,טיפוח חזות העיר, ספורט ושירותים חברתיים.
הצגת התקציב מייצגת יעדים ומדיניות אותם מתווה העירייה והעומד בראשה, כאשר בנוסף לשמירה על רמת שירותים מוניציפלית גבוהה לתושבים, משקיעה העירייה את מירב המשאבים (45%) בשירותים הממלכתיים הניתנים לתושבי העיר קרי, חינוך לרבות גני ילדים חובה וטרום חובה, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים, חטיבה עליונה ושירותים. תרבות ­ לרבות ספורט,אגודות ספורט,תנועות נוער, להקות זמר, קונסרבטוריון וכו'. רווחה ­ לרבות השקעה בנכים, עיוורים,מפגרים, עולים חדשים, מועדוני קשישים, עזרה למשפחות נזקקות וכו'. דת, בריאות ואיכות הסביבה. בסעיפים אלה תימשך מגמת הגידול.
כמו כן, כידוע, תקציב 2012 אינו כולל הכנסה ממענק איזון אשר קוצץ כבר בשנת 2009 ובכך הפכה קרית ביאליק לרשות נטולת מענק.
החלק הארי בהוצאות התקציב הינו נושא הפעולות והוא אחד הגבוהים בשלטון המקומי.
הצעת התקציב כוללת תיקצוב בנושאי מים וביוב וזאת מכיוון שהעירייה קיבלה מכתב משר הפנים בו הוא מבקש עפ"י סמכותו בחוק,משר האוצר לפטור את עיריית קרית ביאליק מהקמת תאגיד מים וביוב.
ראש העיר, אלי דוקורסקי,אמר כי מהצעת התקציב עולה כי מתחייבת הקפדה מיוחדת ושמירה על מסגרת התקציב,הכוללת מדיניות של הידוק החגורה בהוצאות והקפדה על מימוש מלוא הפוטנציאל בהכנסות, בדרך אחראית כדי להמשיך להנהיג את העיר להצלחה. לדבריו, "תקציב העירייה בשנת 2012 יהיה תקציב מאוזן, שמבטא את המשך תנופת העשייה והפיתוח המנהיגה את העיר קרית ביאליק להצלחה".

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".