הקהילה הנגישה קרית ביאליק חוגגת שנתיים

הקהילה הנגישה קרית ביאליק נולדה לפני שנתיים, כאחרונה שמומנה משארית כספי החירום ממלחמת לבנון השניה. ביום רביעי שעבר, שנתיים לאחר מכן, חגגה קהילתה הגדולה, בת כמה עשרות עמיתים, יציבה ומשפיעה בעירה קרית ביאליק את יום הולדתה השני.

האירוע נערך במרכז גאולים, במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי ומנכ"ל העירייה עזרא חכם, מלווים ותומכים בקהילה מיום היווסדה; אורחים, מתנדבים ועמיתים חברי הקהילה הנגישה. שולחן עמוס בכיבוד עשיר ומגוון קידם את פני האורחים ובמרכזו הוצבה עוגת יום הולדת עם הספרה 2 במרכזה.

האירוע נפתח במוסיקה נעימה שנוגנה על ידי ארבעה פרחי נגנים ייצוגיים נפלאים מהקונסרבטוריון (בהנהלת אנה אסף ובליווי גלינה לוי)- ­ פליקס אברמסון, שירלי מזין, חנה קלר וסימון למברסקי.

רכז הקהילה הנגישה קרית ביאליק, שמעון לוין פתח בדברי ברכה ואחריו בירך ראש העיר שציין את העשייה המשמעותית של הקהילה הנגישה, המורגשת בכל העיר. דוקורסקי סקר את העשייה בעיר בתחום הנגישות וקבלת השונה, בהווה ובעתיד. זר מתוק הפתיע וריגש את ראש העיר כאשר הוגש לו על ידי חברי הקהילה הנגישה לכבוד יום הולדתו.

לאחר אתנחתא מוסיקלית נוספת של מספר שירים בקולה הערב של שי ניסים (נכדתה של העמיתה בקהילה, יפה קרליץ), נשאה דברי ברכה חברת מועצת העיר, מנהלת נגישות ישראל צפון ויו"ר הקהילה, ד"ר רויטל שורץ-­סבירסקי. היא סקרה את הישגי השנה שעברה, פרי עבודתם המושקעת של שלוש קבוצות הקהילה ­ קבוצת מיפוי הצרכים, קבוצת ההסברה במערכת החינוך ובעירייה וקבוצת הנגישות הפיזית מקדמת ההנגשה ברחבי העיר, הזכירה את קורס המתנדבים המתקדם והולך בימים אלו ואת התמיכה המשמעותית המתקבלת מהעירייה לפעילויות הקהילה -­ נושא שאיננו כלל מובן מאליו.

רקדנית איל"ן חיפה, חיה לביא, ריגשה את הקהל בריקוד על כיסא גלגלים פרי הכוריאוגרפיה של מרגריטה פוליאקוב והצמד גיל נאור ושמרית כהן הנעים בשירי מחזות זמר ובשירים עבריים. עוגת יום ההולדת על זיקוקיה הדולקים קינחה אירוע מרגש ומעורר תקווה כי הכוחות החזקים הללו, המאוגדים במסגרת הקהילה הנגישה קרית ביאליק עוד יניבו עשייה חשובה ומשפיעה בעיר.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון"