יום הזיכרון לשואה ולגבורה: קריית ביאליק התייחדה עם זכר ששת המליונים

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, נשא דברים בטקס המרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ו: "לכאבנו הגדול, מידי חודש הולכים לעולמם כאלף ניצולי שואה. לא ירחק היום שבו ילך לעולמו אחרון הניצולים".

עיריית קריית ביאליק, 05.05.16

בטקס מרכזי ומרגש ליום השואה והגבורה תשע"ו, שהתקיים ביום רביעי (04.05.16) במרכז דני זק בקריית ביאליק, התייחדה העיר קריית ביאליק, תושביה ופרנסיה עם ששת מיליוני היהודים שנספו בשואה. במעמד נטלו חלק ראש העיר, אלי דוקורסקי, סגן ראש העיר, עמירם מסס, המשנה לראש העיר, יוסי דואק, מנכ"ל העירייה, עזרא חכם, חברי מועצה, משפחות שכולות, ניצולי שואה, תלמידים, מנהלי בתי ספר, תושבים וחברי המנגנון העירוני.

ראש העיר, מר אלי דוקורסקי, נשא דברים ואמר: "סבי וסבתי ז"ל לא סיפרו לנו דבר על המלחמה, גם לא על שנות מנוסתם ממלתעות החיה הנאצית. הם לא סיפרו על בני המשפחה אותם לא זכו עוד לראות. הם נותרו שרידים יחידים למשפחה מפוארת, שכולה נרצחה על ידי הנאצים. הם ביקשו להיות ישראלים במולדת החדשה. הם רצו לקיים שיגרת חיים במדינת ישראל אליה הגיעו לאחר המלחמה. הם הוסיפו לחפש את יקיריהם ומשלא עלה הדבר בידיהם הם ביקשו להותיר את השואה מאחוריהם, אך השואה נשארה בתוכם ולא עזבה אותם עד יומם האחרון. הפחד מהמחסור, מהיעדר פת לחם, ליווה את סבתי עד יומה האחרון, אף כי זכתה לחיות עם משפחתה חיי רווחה וכבוד בארץ שלנו, בקריית ביאליק שלנו. אני זוכר כילד שמחות משפחתיות 3 ואירועים, שבסיומם הכניסה סבתי לתיקה לחמנייה או פרוסת עוגה, שנשארה על השולחן. לא הבנתי את הנוהג הזה, אפילו התביישתי בו, אך סבתא פתרה אותנו במלים, כי עדיף שלא יחסר".

"לכאבנו הגדול, מידי חודש הולכים לעולמם כאלף ניצולי שואה. לא ירחק היום שבו ילך לעולמו אחרון הניצולים. אלו שהיו ילדים רכים וקטנים בימי השואה הם היום אזרחים ותיקים בני 70 ומעלה. מי שעברו את השואה בנערותם חצו כבר את גיל הגבורות. הניצולים כאמור הולכים ופורשים מעולמנו ואנשי העדות הולכים ומתמעטים וחובתנו לדאוג כי סיפור חייהם לא יישכח".

את נאומו חתם ראש העיר בדברים: "באנו לפולין כדי לומר לנאצים וממשיכיהם: ניצחנו. מהרי האפר של הנרצחים קמה לה מדינת ישראל ונצח ישראל לא ישקר, לעולם לא ישקר."

תלמידי כיתות יא' שיצאו למסע לפולין העלו מסכת, שריגשה עד דמעות את קהל המשתתפים, ניצולי שואה ודור שני לניצולים השיאו 6 משואות לזכרם של ששת המיליונים ותפילת אל מלא רחמים מרגשת נאמרה מפיו של הרב ברנשטיין.