קרית ביאליק ציינה 20 שנה למבצע שלמה בשבוע הוקרה מיוחד לעולים מאתיופיה

עיריית קרית ביאליק והמשרד לקליטת עליה ציינו מלאות 20 שנה למבצע שלמה בשבוע הוקרה לעולי אתיופיה.
במסגרת זו הוכנה מתכונת מיוחדת שמטרתה חשיפת תלמידי קרית ביאליק לסיפור עלייתם של יוצאי אתיופיה, מורשתם, סיפורי הצלחה.
כל תלמידי כיתות ה'­-ו' בכל בתיה"ס בקריה נפגשו עם דמויות מפתח בעדה, צפו בסרט הממחיש את סיפור העליה ונפגשו עם האומן עלמו אישטה שסיפר על המינהגים, לבוש, אוכל וכלי נגינה. התלמידים לקחו חלק פעיל בהרצאה, כאשר למדו ריקוד אתיופי מסורתי. נציגי המשרד לקליטת עליה, אסף גרטי והלל יסיה הירצו בפני התלמידים באשכול הפיס ובבתיה"ס.
אירוע השיא התקיים ביום שלישי בהשתתפות הלהקות הייצוגיות"צעירי ביאליק" ו"פרחי ביאליק" וזוכת "כוכב נולד", חגית יאסו. באירוע לקחו חלק מאות מתושבי העיר ובני הקהילה האתיופית.
ראש העיר, אלי דוקורסקי,בירך את הקהל הרב שמילא את האולם הרב תכליתי ואמר: "תקופת הקליטה היא תמיד קשה. אני זוכר מפגש לפני למעלה מ-15 שנים עם עולה חדשה והיא אמרה שאמרו לה סבלנות, סבלנות היא חשבה שזה מלשון לסבול אז מהר מאוד העולים נקלטים מצוין, מעורים בחברה,זוכים לחיבוק של התושבים הוותיקים יותר כך היה וכך קורה כעת עם העולים שהגיעו בתקופה האחרונה. מבחינתי המפגש הזה הוא הצלחה בגלל שיש כאן גם עולים מאתיופיה וגם ותיקים,זאת קליטת עליה במיטבה.ולכם העולים מאתיופיה,קרית ביאליק היא הבית שלכם, קרית ביאליק אוהבת אתכם". ראש העיר הודה בדבריו לכל הלוקחים חלק בארגון הערב ובהם קרני בלס, יו"ר ועדת הקליטה בעייריה ואלונה אייזנברג, מנהלת מחלקת הקליטה.
נציג משרד הקליטה, אסף גרטי, אמר כי "משרד הקליטה מתקצב השנה פעולות ביישובים רבים לציון 20 שנה למבצע שלמה. המשרד לקליטת העליה באמצעות מטה מחוז חיפה והצפון קידם יחד עם עיריית קרית ביאליק את האירוע המרגש הזה.בהנחיית ראשי המשרד במטה המחוז פועלים בדרכים שונות ומגוונות למען חשיפת תרומתם של העולים לחברה הישראלית וכן לסיוע בשלבי קליטתם בארץ".

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון"