משלחת תלמידי תיכון אורט ביאליק חזרה ממסע בעקבות השואה והגבורה בפולין

משלחת תלמידי ביה"ס התיכון אורט קרית ביאליק חזרה מפולין לשם יצאה למסע בעקבות השואה והגבורה. לתלמידים הצטרף ראש העיר, אלי דוקורסקי, שיחד עם מנהל קרית החינוך, רמי פורת, המורים והמלווים, השתתפו בסיורים ובטקסים השונים.

במהלך המסע קיימו התלמידים טקס מרגש שסחט דמעות רבות במחנה ההשמדה במידאנק. ראש העיר, אלי דוקורסקי, ייחד את דבריו למיליון וחצי הילדים היהודים שנספו בשואה ואמר בין היתר: "אנו תמיד רואים לנגד עינינו את הצילום המפורסם והמוכר של אותו ילד יהודי מבוהל המרים ידיים מול קנה הרובים הגרמנים, אבל הילד הזה היה רק אחד ממיליון וחצי ילדים. מיליון וחצי זוגות עיניים מבוהלות. כל אחד מהם עולם שלם של תקוות וחלומות, של אהבת אם ודאגת אב, עולם שהתהפך בבת אחת לעולם של אימה, סבל ומוות". בהמשך התייחס דוקורסקי גם לגבורה שלצד השואה: "גם ברגעי הייאוש הנוראים ביותר בתולדות עמינו, גם ברגעים האחרונים של גטו ורשה, נלחמו צעירים יהודים מכל הזרמים מלחמת גבורה שאין שניה לה בצורר הנאצי. בכך הם סימנו את המהפך הגדול שעתיד להתרחש בגורל עמינו כמה שנים לאחר מכן עם הקמת מדינת ישראל וצה"ל. את לקח השואה לעם היהודי ­ למדנו. יהודים שוב לא יהיו בעולם בלא בית ובלא כוח מגן יהודי שידע להגן על חייהם. לעולם שוב לא ימצאו אותנו לא מוכנים. לעולם לא".

התלמידים ביקרו בין היתר במחנה ההשמדה טרבלינקה בפולין¬ פקדו את קבר האחים, הניחו אבני זכרון וקיימו טקס מרגש על רקע אנדרטת הזכרון. יהודים מ­-60 קהילות בפולין נטבחו בטרבלינקה על ידי הנאצים.

היום האחרון של המסע במחנות ההשמדה בפולין כלל סיור ביער בו מצאו את מותם 320 אלף יהודים. במקום התקיים טקס זכרון מרגש של תלמידי אורט יחד עם תלמידי תיכון פולנים מהעיר לודג'. הטקס התקיים בעברית ובפולנית. ראש העיר קרית ביאליק הצטרף לחיבוק התלמידים כאשר הושמע השיר המצמרר "מה אברך".