השקה חגיגית לתוכנית חדשנית באנגלית בחט"ב אפק בקרית ביאליק

"FACE TO FAITH" כך קוראים לתוכנית החדשנית באנגלית, שהושקה בשבוע שעבר באירוע חגיגי ורב משתתפים בחט"ב אורט אפק בקרית ביאליק במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי.
כ­60 תלמידים נרגשים משכבות ח' וט' התקבלו לתוכנית ואף פגשו לאחר מכן את איאן ג'יימיסון, המתאם האנגלי,המנהל הפדגוגי של קרן טוני בלייר, שהגיע במיוחד לארץ מלונדון למפגשים עם תלמידים ומורי התוכנית.
קרן טוני בלייר מפעילה את התוכנית הבינלאומית, שבמרכזה ניצב חזון קירוב הלבבות בין תרבויות ודתות שונות בעולם.
במהלך הערב בחט"ב אפק הוקרנה גם ברכה אישית של טוני בלייר לתלמידים ולצוות המוביל וכך נאמר בה: "התוכנית מספקת לתלמידים הזדמנות ייחודית ליצור אינטראקציה חוצת יבשות, לשוחח על האמונות שלהם וללמוד על תרבויות אחרות".
קהל ההורים, המורים והתלמידים שגדש את האולם בביה"ס התרגש בעיקר כשהמורות המובילות, רינת עוז ואפרת נוסבאום, פרשו את חזון התוכנית, מטרותיה ויעדיה: לקדם הבנה בין תרבויות,להעניק ידע ומיומנויות כדי לקיים דיאלוג משמעותי בין דעות שונות ואפילו מנוגדות,לצייד את התלמידים הצעירים בכלים לניהול מו"מ דיונים בין דתיים.
מנהלת ביה"ס, אביגיל גרינברג, התמקדה בדבריה בעובדה שתוכנית " FACE TO FAITH" תואמת את תפיסת העולם החברתית והערכית של ביה"ס ומשמשת מעין המשך טבעי לתוכניות אחרות כמו "מסבירים צעירים" ואחרות הפועלות שנים בבי"ס. אביגיל הוסיפה כי ההיכרות של תרבויות אחרות חיונית כדי לנפץ סטריאוטופים מושרשים, שמהווים חסמים בדרך לאחווה העולמית האוטופית.
התוכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים באנגלית והיא תתבצע בעיקרה בעזרת שיחות ועידה בווידיאו ודרך אתר האינטרנט. התלמידים יחקרו יחד עם תלמידים ממדינות אחרות סוגיות עולמיות כמו: עוני, רעב,איכות סביבה, ערכים, קונפליקטים ועוד. התוכנית כבר פועלת בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה,קנדה וגם בסינגפור,אינדונזיה, תאילנד, הודו,לבנון,פקיסטן ואפילו ברשות הפלסטינאית.
בנוסף להישגים בתחומי הרב תרבותיות, התוכנית מציעה אתגרים נוספים ועוזרת לתלמידים לפתח מיומנויות מילוליות באנגלית, מיומנויות מחקר ומיומנויות לפתרון בעיות, למעשה התלמידים יהפכו להיות לאזרחים עולמיים פעילים.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון"