קרית ביאליק ציינה את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה

קרית ביאליק ציינה את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה בערב מכובד באשכול פיס בעיר. האירוע אורגן על ידי האגף לשירותים חברתיים בעירייה ונערך ב­25 בנובמבר שהוא יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי: מנכ"ל העירייה, עזרא חכם: מנהלי אגפים בעירייה: אנשי מקצוע,אורחים ותושבי העיר.
על יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים החליטה העצרת הכללית של האו"ם בדצמבר 1999. מטרותיו של יום זה לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין את חשיבות הפעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה, זאת כל עוד נשים בכל רחבי העולם הן קורבנות לאונס, לאלימות במשפחה, להטרדה מינית ולעוד סוגים של אלימות נגד נשים. לדבר על הנושא זה חלק מהעשייה וההתמודדות.
מנהלת האגף לשירותים חברתיים, שושי סוקניק, אמרה כי בכל שנה מחדש מציינים ב­25 בחודש נובמבר את יום האלימות כלפי נשים, יום בו העולם עוצר לרגע כדי לבדוק, לבחון ולהעלות לראש הסדר הציבורי סוגיה קשה, מכאיבה ומבישה של אלימות כלפי נשים. לדבריה, "אנו בקרית ביאליק נערכנו מחודש ספטמבר השנה לטפל במשפחות בהן יש אלימות במשפחה והקמנו יחידה לטיפול כחלק ממערך התחנה לטיפול משפחתי. בזמן הקרוב תעבורנה כל עובדות הלשכה השתלמות בתחום זה כדי להגביר את המודעות והרגישות לאלימות במשפחה בכלל וכלפי נשים בפרט".
לאחר הקרנת הסרט התיעודי "עזה כמוות" המתאר את סיפורה של עינב רוגל שנרצחה על ידי בן זוגה, נערך פאנל בהנחיית העובדת הסוציאלית אסתר ישעיהו ובהשתתפות ד"ר אלי בוכבינדר, חוקר בתחום אלימות במשפחה באוניברסיטת חיפה: עובד סוציאלי, רז זיו, מומחה לטיפול באלימות במשפחה: רלי אביטל, מנהלת השירות הפסיכולוגי בקרית ביאליק ומפקד העיר קרית ביאליק, פקד אבי כהן.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".