חידון ביאליק ודמויות מופת במפעל הציוני

אגף החינוך בעיריית קרית ביאליק בשיתוף משרד החינוך מחוז חיפה, המטה לתרבות ישראל ומורשתו, הקק"ל והמכון למורשת בן גוריון יקיימו בשנת הלימודים תשע"ב לתלמידי כיתות ה'­-ו' במחוז חיפה חידון שיהווה את שיאה של תוכנית לימודים חווייתית ומאתגרת, הממוקדת בדמויות מופת בהיסטוריה היהודית, שתרמו ועסקו בבניין ארץ ישראל. החידון מתקיים בהתאם להחלטת שר החינוך, גדעון סער, שהתקבלה במהלך ביקור עבודה שקיים לפני שנתיים בקרית ביאליק.
בין מטרות החידון לחשוף בפני התלמידים לידע ולערכים, הטמונים בדמותם ובפועלם של דמויות כמו חיים נחמן ביאליק, זאב ז'בוטינסקי, שרה אהרונסון, הרב קוק וחיים וייצמן בתולדות עם ישראל. בסיום התוכנית יתקיים חידון מחוזי בין בתי הספר שיתקיים בקרית ביאליק.
תהליך הלימוד החינוכי יתבסס על לימוד כל אחת מדמויות המופת בשלבים. לימוד כיתתי ובסופו חידון, לימוד בית ספרי ובסופו חידון פומבי או בכתב, סמינר ממיין ובסופו מבחן ממיין וחידון מחוזי פומבי.
לשלב הגמר שיתקיים במרכז הרב תכליתי ע"ש דני זק בקרית ביאליק יעלו שני נציגים מעשרת בתיה"ס שזכו במירב הנקודות בשלבים הקודמים.
יצוין כי התחרות בשלב המחוזי אינה אישית. שני הנבחרים מייצגים את ביה"ס והתחרות היא בין בתי הספר.
תלמידי הכיתה של הזוכה במקום הראשון יקבלו מקק"ל מתנה ­ סיור לימודי לאיזור עמק יזרעאל.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין כי הוא שמח לארח את חידון ביאליק בקרית ביאליק ואמר כי שיתוף הפעולה עם משרד החינוך במחוז חיפה, הקק"ל והמטה לתרבות ישראל גורם להעצמת העשייה החינוכית בכל התחומים ומחזק את התחושה כי דברים טובים קורים בקרית ביאליק.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".