עיריית קרית ביאליק ממשיכה בהגבהת מעברי החציה והסדרי הבטיחות בעיר

בהתאם להנחיית ראש העיר,אלי דוקורסקי, תחל בימים הקרובים עיריית קרית ביאליק בביצוע שלושה מעברי חציה מוגבהים נוספים בקריה אשר יצטרפו לארבעה מעברים דומים שהותקנו ברחובות שונים בעיר.
כזכור, עיריית קרית ביאליק החלה בביצוע פיילוט להגבהת מעברי החציה בעיר כדי לשפר את בטיחותם ונראותם של הולכי הרגל. בשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שהעניק סמכויות לעיריית קרית ביאליק להתחיל בביצוע מעברי חציה מוגבהים, בשלב הראשון בארבעה מקומות ברחבי העיר, במסגרת פיילוט במימון חלקי של משרד התחבורה ­ 70% מהעלות. שלושת מעברי החציה החדשים ייבנו במימון מלא של משרד התחבורה במסגרת תקציב מיוחד של 220,000 ש"ח שהעביר באחרונה לעירייה השר ישראל כץ לביצוע התקני בטיחות בתוך העיר.
הגבהת המעברים במסגרת הפרוייקט הנסיוני בוצעה ברחוב קרן היסוד ליד מרכז מסחרי סביניה, ברחוב דפנה ליד ביה"ס הבונים, בפינת רחובות דפנה הברושים וברחוב ויצמן ליד מגרשי הטניס.
בשלב השני ולאור התוצאות האפקטיביות של ההגבהות ובהן האטת המהירות של הנהגים המתקרבים למעבר החציה ובכך מאפשרים מעבר בטוח של הולכי הרגל, יוקמו שלושה מעברי חציה נוספים ברחוב בן גוריון פינת חבצלת, ברחוב השקדים וברחוב חיים פינת הרקפות.
ראש העיר, אלי דוקורסקי,אמר כי "מעבר חציה מוגבה הוא פתרון בטיחותי לכביש העירוני. פתרון שעוצב והותאם על מנת לענות על צרכים קיימים של הולכי הרגל: מעבר חציה בטיחותי יותר ובולט יותר. מעברי החציה שהוקמו בשלב הראשון הוכחו כיעילים בשמירה על בטיחות הולכי הרגל בעיר".
כמו כן, בהמשך לשיפור הסדרי הבטיחות תוצר היציאה מרחוב הברושים ומרחוב הגנים לכיוון רחוב דפנה במטרה שרק רכב אחד יוכל לצאת בכל פעם.

צג מהירות אלקטרוני ברחוב ויצמן
כחלק מהתפיסה של עיריית קרית ביאליק להפחתת תאונות הדרכים ושמירה על בטחון תושביה, החליט ראש העיר, אלי דוקורסקי, להציב ברחוב וייצמן, צג מהירות אלקטרוני,אשר מודד מהירות נסיעה בין 30 ל­80 קמ"ש.
החל מהשבוע, כל מי שייסע במהירות הגבוהה מ­50קמ"ש ברחוב וייצמן, יקבל הבהוב אזהרה,אשר נועד לסמן לנהגים להפחית את מהירות נסיעתם.
ראש העיר קרית ביאליק,אלי דוקורסקי, ציין כי "אנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בפיתוח התשתיות בעיר על מנת לצמצם את מספר תאונות הדרכים. לצד הקמת כיכרות, הצרת כבישים סמוך למעברי חציה,תאורה מתקדמת והדרכה במוסדות החינוך,החלטנו על הצבת מיתקן זה כדי למשוך את תשומת לב הנהגים לנסוע במהירות המותרת ולשמור על בטחון תושבינו".

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".