ביקור עולמי באש"ק -­ המרכז לשיקום נוירולוגי

מנכ"ל הג'וינט העולמי, סטיב שווייגר,מלווה בחברי ההנהלה של ג'וינט ישראל ובמנכ"ל אשל, פרופ' יצחק בריק, הגיעו לקרית ביאליק כדי לראות מקרוב את המרכז שמופעל במתכונת ייחודית.
המרכז הוקם במיבנה של העמותה למען הזקן בקרית ביאליק והוא מופעל על ידי צוות שירותי בריאות כללית של מחוז חיפה וגליל מערבי. מומחי השיקום בכללית ומנהל המרכז, ד"ר ערן בלנקשטיין ודורית מנור, מנהלת הסיעוד של כללית במחוז, הציגו בפני האורחים את תוכנית הנוירו­איפרה שמיושמת במכון שיטה לשיקום משולב של איזורים פגועים בגוף: החזרת יכולות של איזורים פגועים בגוף ופיתוח יכולות של איברים תקינים, כפיצוי על אלו הפגועים. שיטה זו מיושמת במקום וכוללת טיפול אינטנסיבי, בו זמני, על ידי צוות רב מקצועי של רופא שיקום, מרפאות בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאית תקשורת ועובדים סוציאליים. כולם מומחי כללית שעברו הכשרה מיוחדת בשיטה. הטיפול מתבצע בעזרת מיכשור חדיש¬ כולל מיטה יחידה בארץ שמשנה תנוחות המטופל ב­360 מעלות ומשטח הדמיה וירטואלי לטיפול בשיווי משקל.
האורחים מחו"ל נפגשו עם המטופלים במקום והתרשמו מתוצאות שיקום מרשימות ביותר והתרגשו לראות אנשים שסיפרו כי כתוצאה מאירוע מוחי כלל לא תיפקדו ולאחר מספר חודשים של טיפול באש"ק השתקמו וחלקם אף שבו חלקית לעבודה.
אש"ק נפתח לפני שנתיים וחצי ביוזמת אש"ל, שגייסה לטובת הפרוייקט תרומה נכבדה מג'וזף גליקמן, יהודי אמריקאי שנפגע מאירוע מוחי וטופל בהצלחה בשיטה זו. מאז הקמת המרכז טיפל צוות הכללית, שמפעיל את השירות הייחודי בלמעלה מ­300 נפגעים נוירולוגיים בהצלחה רבה ביותר.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".