דוקורסקי מתנגד להקמת מפעל לקליטת גז טבעי סמוך לקריות

ראש העיר קרית ביאליק,אלי דוקורסקי, מתנגד להקמת מפעל לקליטת גז טבעי בחלופות המוצעות בעכו,ליד כפר מסריק או בשטח חוות המכלים בקרית חיים וסבור כי יש להקים את המיתקן בשטח הים ובכך להפחית את הסכנה לציבור. דוקורסקי הביע את התנגדותו בפגישה עם ועד הפעולה הציבורי שהוקם באחרונה בניסיון לסכל הקמת המיתקן באיזור, בסמוך לשכונות מגורים ומיתקנים צבאיים.
משרד התשתיות הלאומיות בוחן בימים אלה ארבעה אתרים בכל הארץ להקמת מיתקן לאיחסון הגז הטבעי,שלושה מהם באיזור הקריות ו/או בסמוך אליהן. חלופות אלה נבחנות לאחר שסוכלה הקמת מיתקן קליטת הגז הטבעי והטיפול בו בחוף דור שבתחום המועצה האיזורית חוף הכרמל.
תושבים בעכו ובקיבוצי הסביבה הקימו מטה מאבק שיזם מספר פעולות מחאה והם גייסו למאבקם את ראש עיריית עכו וראש המועצה האיזורית מטה אשר. השבוע הצטרף למאבק גם ראש העיר, אלי דוקורסקי. בפגישתו עם נציג מטה המאבק הודיע ראש העיר כי יו"ר ועדת איכות הסביבה, בעירייה, חברת מועצת העיר,ד"ר רויטל שורץ­סבירסקי, תהיה נציגת העירייה במטה המאבק. דוקורסקי הבטיח כי יפעל בקרב צמרת השלטון לסכל המיתקן המוצע. "לא יתכן שיוקם מפעל נפיץ עם פוטנציאל נזק שכזה במרחק של 3 ק"מ מבתי המגורים ואיזור התעשיה של קרית ביאליק. מדובר במפעל שמוצע להקים אותו באיזור שטווח בירי טילים במלחמת לבנון השניה ואנו ניאבק נגד הקמתו בחלופות הנזכרות באיזורנו. ישנה חלופה הגיונית אחת בלבד, שאמנם עלותה הכספית יקרה יותר והיא הקמת המיתקן בלב הים", אמר.
דוקורסקי הסבור כי הקמת המיתקן עלולה לסכן את חיי התושבים באיזור, אומר שכחבר הוועדה המחוזית לתיכנון ולבניה בחיפה יפעל לסכל הוצאת היתר למיתקן המוצע בקרית חיים ויוביל התנגדות במועצה הארצית לתיכנון ולבנייה לחלופות באיזור עכו.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".