קרית ביאליק ציינה את היום הבינ"ל לקידום האדם עם המוגבלות

בהיות קרית ביאליק עיר שחרטה בחזונה את נושא הנגישות וקבלת השונה בכל התחומים, אך טבעי היה לקיים בה אירוע חגיגי ומושקע על ידי הקהילה הנגישה המקומית לרגל היום הבינלאומי לקידום האדם עם המוגבלות שחל השנה ביום א', השבוע.
כבר משעה 18.30 התכנסו המוזמנים במבואת אשכול הפיס, סבבו בין הדוכנים והתכבדו מהמטעמים. בין הדוכנים ניתן היה למצוא את דוכני תמ"ן ­ איבזור לרכב נכים, הקהילה הנגישה קרית ביאליק, בית מרים,מתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים, עמותת אתגרים ומרתה בנדיקט ­ כולם עם רלוונטיות לנושאי המוגבלויות השונות.
בהמשך התכנסו האורחים באולם האשכול לאירוע בהנחיית טניה קורח מ"חדשות הוט". ראשונים נשאו דברי ברכה ראש העיר, אלי דוקורסקי וחברת מועצת העיר ומנהלת נגישות ישראל צפון, ד"ר רויטל שורץ­סבירסקי. הם סקרו בדבריהם את העשייה הנרחבת בעיר בנושא הנגישות,פעולות ההסברה לקבלת השונה במערכת החינוך על כל גילאיה והמיזם לשיפור נגישות השירות בקרב עובדי העירייה. לאחר מכן הופיעו חבורת הזמר של הכיתות התקשורתיות בחטיבה העליונה בבי"ס אורט ביאליק, בקטעי שירה ומוסיקה מרגשים עד דמעות ולהקת הריקוד על כיסאות גלגלים של אילן חיפה, בהדרכת תמר סורוקה.
לאחר מכן עלו על הבמה חברי הפאנל שהיה מורכב מח"כ משה (מוץ) מטלון,בעבר יו"ר ארגון נכי צה"ל בישראל: יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: מנהלי נגישות ישראל צפון, ד"ר רויטל שורץ­סבירסקי ומנהל מתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים, אורי יסוד. משתתפי הפאנל הרחיבו אודות סיפור חייהם האישי, כיצד מינפו את לקותם לעשייה ולקידום מבלי להתייאש, כיצד כל אחד ואחת מהם משפיע בתחום עיסוקו על נושאים הקשורים ביום זה כגון נגישות לבעלי מוגבלויות שונות ­ פיזית, חושית וקוגניטיבית וכיצד הם פועלים לשיפור מצב התעסוקה החמור כל כך בקרב הנשים עם מוגבלות.
הערב המרגש נחתם בקטע ריקוד נוסף ובדברי תודה לכל האנשים הטובים שתרמו להצלחתו.