גן אמירים- הגן הראשון בקרית ביאליק שהוסמך כ"גן ירוק"

גננת גן אמירים בקרית ביאליק, דורית רוזנר, התבשרה השבוע על ידי מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך וראש אגף חינוך וקהילה במשרד להגנת הסביבה כי גן אמירים הוסמך כ"גן ירוק".
גן ירוק הוא גן הדוגל בחינוך לאוריינות סביבתית וערכים סביבתיים כמו: כבוד לזולת, לטבע ולסביבה שבה אנו חיים, זיקה למקום ורצון לשמר, לשנות ולהשפיע על הסביבה, שמירה על הסביבה ומניעת עומסי פסולת וצפיפות, נכונות לפעולה הכוללת פעולות של ילדי הגן למען הסביבה כגון שימוש בנייר ממוחזר ושימוש במיתקני המיחזור, מוטמעים בערכי הגן.
במכתב נאמר כי "בתהליך השיפוט נמצא כי הגן עומד בקריטריונים הנדרשים ועל כן ראוי לקבלת הסמכה כ'גן ירוק' ".
בין המרכיבים הדרושים להסמכה: תוכנית עבודה שנתית אינטגרטיבית המשלבת את נושאי החינוך הסביבתי, פעילות קהילתית סביבתית וביטוי התנהגותי וחזותי לחינוך סביבתי באורח החיים בגן.
הגננת דורית רוזנר אמרה כי הגיל הרך הוא התקופה שבה מעצב הילד הרגלי חיים בתחום יחסי הגומלין שלו עם סביבתו וזהו הגיל הנכון ביותר להתחיל בחינוך לאיכות הסביבה ואיכות החיים. הילדים הם "שגרירים ידידותיים לסביבה" בקרב משפחותיהם. הערכים והידע המוקנים בגן נקלטים היטב גם בבתי הילדים.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את הגננת, הילדים והוריהם על קבלת ההסמכה כ"גן ירוק" ואמר כי החינוך בתחום איכות הסביבה בא לסייע לילדי הגנים של היום ואזרחי המחר, לחיות טוב יותר, בעולם נקי יותר, מוגן מפני זיהום ורעש,עולם בו נשמרים כללים למניעת אסונות ומיפגעים לאדם, לחי ולצומח.