"ישראל עוצרת" בגני הילדים בקרית ביאליק

גני הילדים בקרית ביאליק ציינו את יום "ישראל עוצרת". מתנדבי זה"ב בגן,בהנחיית הרכזת רחלי ברקוביץ' ובשיתוף פעולה עם הגננות בגנים, המפקחת על הגנים, ברוריה שחר ואגף החינוך בעירייה ציינו את היום בדרכים יצירתיות.
בגן ארזים חילקו הגננת מיה טישלר והמתנדבת רחל שנירר את הילדים לארבע קבוצות יצירה כשלכל קבוצה הצטרף הורה. קבוצה אחת עבדה על רמזור מקיפולי נייר, קבוצה שניה הכינה ללאות מאוד מיוחדות, קבוצה שלישית הכינה תמרור עצור בהטבעת כף היד ואילו קבוצה רביעית רשמה משאלות בנושא בטיחות בדרכים על בלוני הליום ירוקים אותם קישטו הילדים והפריחו בחצר הגן לצלילי שירה של ללה.
בין המשאלות אשר הביעו הילדים היו: "שלא יהיו יותר ילדים מעורבים בתאונות דרכים"; "שאמא תנהג על פי הכללים ולא תקבל דו"חות" ועוד.
לקינוח נהנו הילדים משתי עוגות טעימות בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים אשר הכינו שתי אמהות בגן.
אחת האמהות בגן סיפרה שבתה נסעה לפסטיגל באוטובוס והילדה לא היתה מוכנה להתיישב במושב שאין בו חגורת בטיחות ­ המודעות לנושא בטיחות בדרכים מוצאת ביטוי גם מחוץ לגן.
בגן לילך הכינו הגננת הדס כהן והמתנדבת מזל רוטנברג פעילות מיוחדת כאשר בכניסה לגן ניתלו בלונים בצבעי הרמזור: אדום, צהוב וירוק. הילדים הציגו את הצמידים הזוהרים אשר הכינו לשעות החשיכה וסיפרו על חשיבותם. כמו כן הוכנו חנוכיות ללה על ידי הילדים בהנחיית המתנדבת.
ילדי גן לילך התחייבו על האמנה לשמירה על הבטיחות בדרכים בהטבעת כף ידם.
בגן טרום חובה כלניות, יצאו הגננת בתיה שועי והמתנדבת עדינה לוי עם ילדי הגן לתהלוכה לבושים כרמזור בשכונה נושאים שלטים בנושא בטיחות בדרכים ושרים את שירה של ללה.
לפני מעבר החצייה הילדים דיקלמו להפליא את כלליה של ללה לחצייה בטוחה. מחאו כפיים לנהגים אשר עצרו לפני מעבר החצייה ונתנו זכות קדימה להולכי רגל הילדים חילקו מדליות להולכי רגל אשר חצו עפ"י הכללים. לסיום הם העיפו בלונים עליהם נכתבו המשאלות שהביעו הילדים בנושא בטיחות בדרכים. כל ילד חזר לביתו עם בלון ירוק עליו כתובה משאלתו ועם מדלייללה מעוצבת.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".