מיזם הסברה לעסקים קטנים: "נגישות - העסק של כולנו!"

במסגרת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, הוחלט על פעילות משותפת לנציבות השוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, לקהילות הנגישות ולנגישות ישראל צפון להתמקד בהנגשת עסקים קטנים (פחות מ­100 מ"ר) ביישובי הצפון על מנת לקדם את הנגשתם.
הדבר נעשה בשתי דרכים: האחת, לקדם בצורה נעימה את המודעות של בעל החנות או העובד, לזכותם של אנשים עם מוגבלות ולזכותם לנגישות ולהמחיש כי אנשים עם מוגבלות הינם קהל לקוחות לעסקים. הדרך השניה, לגרום לבעל העסק לבדוק, בעצמו (אחרי הביקור) את מידת הנגישות בעסק ולהנגיש אותו בהתאם להנחיות שבחוברת.
כהכנה לפעילות זו, נערך ערב הדרכה לקראת יום "נגישות -­ העסק של כולנו" בהדרכתו של נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אחיה קמארה בהשתתפות חברי הקהילות הנגישות בצפון באיזור. ביום ד' שעבר התחלקו המתנדבים לצוותים ועברו באיזורי ריכוז העסקים בקרית ביאליק כגון: חנויות צעצועים, מכשירי כתיבה, דוכני אוכל, קונדיטוריות, מספרות, פרפומריות, מכבסות, משרדי נסיעות וסנדלריות.
בעלי העסקים קיבלו מהמתנדבים חוברות הסבר כיצד להנגיש על מנת שייערכו לקראת חודש ינואר הקרוב בו יתפרסמו תקנות לנגישות לעסקים קטנים; משך הזמן לביצוע תקנות אלו הינו שנתיים וחצי עד יוני 2014 ואז תחל אכיפה כדוגמת אי חגורות בטיחות במכונית, איסור לקטוף פרחי בר ואיסור עישון במקומות ציבוריים.
הצוותים מהקהילות הנגישות בצפון לוו על ידי נציגי משרד המשפטים וזכו לתגובות מאוד מקבלות ואוהדות מבעלי העסקים. לפי האופן שבו התקבלו ניכר כי הפעילות המתמשכת באיזור בנושא הנגישות הופכת גם אותם למנגישים ומקבלי השונה. חשוב לציין כי במקביל התבצעו פעולות דומות בכל רחבי איזור הצפון, מפרדס חנה/כרכור ועד למרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן. פעילות מיוחדת התבצעה בקרית שמונה בה התקבלו נציגי המרחב בסבר פנים יפות ובשיתוף פעולה טוב ויעיל.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".