שואפים "קדימה": ניסוי חדש בבית הספר - משבח"ים, משמרים ומשפרים

בביה"ס קדימה משולבות שתי קבוצות ילדים תקשורתיים בניסוי החדש: "בשבח"י החינוך קדימה!".
הניסוי מתקיים בשתי כיתות רגילות: א' וג'. בכל אחת ארבעה עד חמישה תלמידים משולבים, החל מיומם הראשון בביה"ס, שילוב מלא. הצוות החינוכי מתוגבר בצוותי הוראה מותאמים. ילדי הכיתה הרגילה יוצאים נשכרים, הן בפן הלימודי והן בפן החברתי, בהשוואה לכיתות הביקורת, בשעות הצהריים, הילדים המשולבים ממשיכים ללמוד בכיתת חינוך מיוחד. נוסף לכך, בביה"ס חמש כיתות תקשורתיות DDP וכיתה רגשית. חלקם משולבים באופן יחידני במתכונת הניסוי הראשון "השתלבות בשותפות".
מנהל ביה"ס, יוסי חילוואני, מציין כי "בניסוי הקודם, ראינו שיפור באקלים הכיתה הרגילה בעת השילוב היחידני, אך היה קושי להכילו על שאר השיעורים ובשעות אחה"צ. כעת, אנו מזמינים בשתי כיתות הניסוי בחינוך הרגיל, שילוב מלא של שתי קבוצות תלמידים DDP החל מיומם הראשון בכיתה א'".
ביה"ס מוביל שינוי מערכתי של דרכי הוראה ולמידה להעצמת היכולות לאורך כל יום הלימודים ואחריו בהכלה ובשיתוף עם הצוותים, התלמידים וההורים. בכיתות ג', הניסוי מתקיים זו השנה השלישית. העשייה המבורכת בכיתה, מזמנת לכל תלמיד בחינוך הרגיל בכיתות הניסוי, אפשרות לפתח את כישוריו כלומד. כמו כן פעילויות חברתיות בין הילדים ומשפחותיהם מתקיימות באופן טבעי גם בשעות אחה"צ. בזכות השילוב, ההוראה הופכת איכותית יותר, יצירתית, מותאמת ומגיעה עד אחרון התלמידים בכיתה הרגילה. נוכחות הילדים המשולבים תורמת לשיפור ההישגים החברתיים והלימודיים של כלל התלמידים בכיתה הרגילה המשלבת צוות מורים נתרם אף הוא, בכך שהוא מעצים את כישוריו להוראה לפרט ולקבוצה בו זמנית. שיתוף הפעולה בביה"ס בין המורים לחינוך רגיל ולחינוך המיוחד מפרה ומוליד דרכי הוראה חדשניות. ישיבות צוות הניסוי מוקדשים להעלאת קשיים, זיהוי אתגרים והצבת יעדים מעשיים לעתיד.
"בשבח"י החינוך קדימה" יוצרים אתגרים במהלך יום הלימודים ונהנים מן הפירות אחריו!

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".