משרד החקלאות ופיתוח הכפר אישר לעיריית קרית ביאליק 80 אלף ש"ח לעיקור ולסירוס חתולים

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אישר לעיריית קרית ביאליק תמיכה כספית בסך 80 אלף ש"ח לעיקור ולסירוס חתולי רחוב.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, אמר כי עיריית קרית ביאליק היתה הראשונה באיזור שהחלה בעיקור ובסירוס חתולים כדי למנוע התרבות חתולי רחוב והמיפגעים הנלווים אליהם. "אני שמח כי משרד החקלאות ופיתוח הכפר הכיר בעשייתנו בנושא המשתרעת על פני שנים והחליט השנה לסייע לנו תקציבים בהרחבת הפעילות בנושא, אמר דוקורסקי.
סירוס ועיקור החתולים בקרית ביאליק נעשה בניהול הרופא הווטרינר הרשותי, ד"ר דוד דדיה, יחד עם מתנדבים השייכים לעמותת למען בעלי חיים בעיר. ראש העיר הינחה לנצל באופן מקסימלי את התמיכה התקציבית לעיקור וסירוס מספר גדול של חתולים.
הווטרינר הרשותי, ד"ר דוד דדיה, מסר כי "בשנים האחרונות עיריית קרית ביאליק מבצעת עיקורים וסירוסים של חתולי רחוב במימון כמעט מלא מתקציב העירייה" ובעידודו של ראש העיר הרואה חשיבות רבה במבצע זה כחלק משמירת איכות הסביבה והשמירה על איכות החיים בעיר, בהקטנת הריבוי הטבעי של חתולי רחוב ואכן בשנים אלה קיימת ירידה משמעותית בתלונות תושבי העיר על מיטרדי חתולים ברחבי העיר.
העיקורים מתבצעים בתיאום עם מאכילי החתולים. החתולים נתפסים בצורה הומאנית במלכודת, מועברים לניתוח באגודת צער בעלי חיים, מסומנים על ידי קטימת קצה אוזן שמאל, מאושפזים להשגחה ללילה ומוחזרים למחרת לאותו מקום בו נלכדו.
מאכילי חתולים ותושבים המעוניינים לעקר ולסרס חתולי רחוב מוזמנים לפנות למחלקה הווטרינרית, טל. 8711924 או למוקד 108 בעירייה.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".