טקס קריאת ביה"ס ביאליק ע"ש ד"ר זאב פיינשטיין ז"ל

בשבוע שעבר נערך בקרית החינוך אורט ביאליק טקס קריאת שמו של בית הספר אורט ביאליק ע"ש ד"ר זאב פיינשטיין ז"ל לאחר שמועצת העיר קרית ביאליק אישרה את הצעת ראש העיר לקריאת שמו של ביה"ס על שמו של המנהל המנוח שגם כיהן כסגן ומ"מ ראש העיר במשך קדנציה אחת עד 2003 וכמנהל איזור הצפון של רשת אורט.
הטקס נערך במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי; סגנו עמירם מסס; המישנה לראש העיר, יוסי דואק; מנכ"ל רשת אורט, צבי פלג; סמנכ"ל הרשת, אלי אייזנברג; מנכ"ל העירייה, עזרא חכם; מנהל אגף החינוך, עמי ראובן; מנכ"ל קרית החינוך אורט ביאליק, רמי פורת; האלמנה נורית פיינשטיין, בנותיו ונכדיו, בני משפחה וקהל רב.
לאחר טקס הסרת הלוט מעל השלט החדש נשא ראש העיר דברים ואמר בין היתר: "היום הזה הוא יום מרגש לא רק עבור נורית, הבנות וכל משפחת פיינשטיין. זהו יום מרגש בחייה של העיר קרית ביאליק, יום מרגש בחיי מערכת החינוך בקריה ומרגש מאוד עבור כל מוקירי זכרו ­ מורים, תלמידים וחברים. את זאב הכרתי עוד בהיותי תלמיד, הוא אמנם לא היה מורה שלי, אולם אני זוכר אותו היטב. מדי בוקר, התייצב לצידם של ראש העיר המנוח, צבי קרלינר ז"ל ושל מנהל ביה"ס המיתולוגי, מנחם ארגוב יבל"א, בקבלת פני התלמידים בשער ביה"ס התיכון אורט. לימים נכנס זאב בנעליו הגדולות של מנחם ארגוב ואט אט ביסס את מעמדו כמנכ"ל קרית החינוך אורט. מצליח ומוערך בזכות עצמו. זאב ז"ל צמח מתוך ביה"ס. הוא עבר את מסלול המורה, מנהל החטיבה, סגן מנכ"ל קרית החינוך ולימים מנכ"ל ביה"ס. כמי שצמח מלמטה היתה גאוותו על שילובם כמורים של עשרות בוגרי ביה"ס. הוא טיפח את ההון האנושי וצידד במורים. סמכותו ועוצמתו הקרינו על המורים, שבעיניו היו יחידת עלית. הוא פיתח את ביה"ס וטיפח אותו, הרחיב את הממלכה שלו וניהל את המכללה להנדסאים ולטכנאים, התיכון ושתי החטיבות בהצלחה רבה. זאב עודד את הקשר עם ההורים כגורם המחזק את העשייה החינוכית. הוא דגל בשיתוף ההורים והגברת מעורבותם אך התנגד להתערבותם. נאה דרש ונאה קיים. זאב פיינשטיין חוזר היום הביתה, חוזר אל בית אהבתו, אל המורים ואל התלמידים שאהב. זאב חוזר היום אל בית הספר התיכון אורט קרית ביאליק".
"מנכ"ל הרשת, צבי פלג, שיבח את העירייה והעומד בראשה ואמר כי זו הפעם הראשונה שאיש חינוך מונצח על ידי הרשות מתוך הערכה לעשייתו החינוכית ומתוך הערכה וכבוד למערכת החינוכית.
הבת, ד"ר קרן מייקל פיינשטיין הודתה בשם כל המשפחה לעירייה על קריאת ביה"ס ע"ש אביה והודתה לכל באי הטקס המכובד.
ליוו את הטקס בקריאה, בשירה ובנגינה תלמידי קרית החינוך אורט ביאליק ובהם תלמידי הכיתה התקשורתית שסחפו את הקהל.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".