חוויית למידה מסוג אחר בבי"ס ביאליק - השתתפות חברתית

השנה התווסף לתלמידי כיתות ו' בביה"ס היסודי קהילתי ביאליק בקרית ביאליק, שיעור ייחודי: "השתתפות חברתית".
במסגרת השיעור לומדים התלמידים להתבונן על הסביבה שבה הם חיים, לזכות את המקומות שבהם היו רוצים להשפיע, לתרום ולשנות והכל בהתנדבות ובעיקר לסיים את ביה"ס היסודי כשבידיהם הכלים והכישורים שיאפשרו להם להיות אזרחים איכפתיים, יוזמים ומובילים. כל החוויה מלווה בשימוש באינטרנט וברשתות חברתיות לצורך איסוף מידע ותרומות, הפצת מידע, גיוס משאבים וחקר.
כחלק משיעור זה, ביום שישי שעבר, התכנסו התלמידים בספריית ביה"ס החדשה, למפגש ערכי ומיוחד במינו עם אוהד כנר. כנר, שהיה פעיל מרכזי ומוביל במאבק למען שיחרורו של גלעד שליט, סיפר לתלמידים על עצמו ועל חיים טרם הצטרפותו למאבק, על הרגע שבו הבין שהוא מפסיק לשבת בחיבוק ידיים ובאדישות ופשוט מתחיל לחולל בעצמו שינויים, על הרגעים המרגשים לאורך המאבק ועל המשברים והקשיים שליוו אותו. עוד סיפר כנר כי, גדל והתחנך בבית שבו זיכרון השואה היה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום וכי הוא זוכר את סבא שלו כמי שנתן, התנדב ותרם כל חייו.
התלמידים והמורות שנכחו במפגש, יצאו ממנו נרגשים מאוד ומלאי הערכה. התלמידים הנרגשים העלו על הכתב כמה מתחשותיהם: "אני חושבת שאוהד כנר הוא בן אדם עם המון ערכים והוא אדם מאוד איכותי ובעצם איש טוב שכל אחד יכול לקחת ממנו דוגמא", "לאחר השיחה עם אוהד הבנתי שוב שלהתנדב זה לא רק עוד משהו טוב שאני עושה עבור אחרים אלא גם עבור עצמך. בנתינה לאחרים, אני מקבל ונתרם גם. אני מרגש שמח, סיפוק ואהבה. למדתי שכשיש לך מטרה, אתה תעשה הכל כדי להשיגה".

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".