יום אינטרנט בטוח בחט"ב דפנה

במסגרת שבוע אינטרנט בטוח שנושאו "משפחה ברשת", נערכו בחטיבת אורט דפנה מספר פעילויות: בשלב הראשון, שוחחו מחנכות הכיתה על הנושא בשעות מחנך, בתיאום עם יועצות השכבה ואף נשלחה איגרת להורים בנושא. בשלב השני, נערכו שני פאנלים מכובדים בהשתתפות נציג המשטרה - קובי; נציגות ההורים אמה גלים ודנה יום טוב; יועצת השכבה, נציגי התלמידים, אליאן גלים ועדי ויום טוב ואלי, נציג היי-טק מייקרוסופט.
המשתתפים בפאנל ענו על שאלות רלוונטיות בנושא משפחה ברשת. התלמידים צפו בקטעי וידיאו בנושא ואף הביעו את דעתם. מטרתו של הפאנל היתה להזמין הורים ותלמידים לחשוב בשיתוף על התפקידים שיש להם בשמירה על עצמם ועל אחרים ברשת.
ניכר כי כיום רוב עולמנו סובב סביב הרשת והמדיה ושכזה, יש צורך בהתאמתו למשפחה בשנות ה-21. הפאנל החל בכך ששוחחנו על האייפון בו הטכנולוגיה "מתשלטת" על חיי המשפחה ועל הדרכם בהן ניתן להתגבר על כך. בהקשר הזה עלה נושא השמירה על הגבולות, חשיבה משותפת ומודעת לאיזון ולמינון צריכת תקשורת אינטרנטית, יצירת מרחב של זמן ומקום לקשר הורה­מתגבר, הצורך במעורבות הורית גבוהה יותר במה שקורה לילדיהם ברשת.
לדוגמא: באחד הפאנלים עלה כי הארוחות המשפחתיות (בעיקר בערב), נערכות בסלון סביב הטלוויזיה והאינטרנט, שתי מסקנות עלו בעקבות כך, להמשיך ולהיפגש יחד ועיצה מהיועצת להקשיב אחד לשני ולתת מקום לכל אחד במשפחה, גם בתנאים אלה.
בשלב השלישי הוזמן גלעד האן, אשר הירצה לכל שכבה בנפרד, הסביר את היתרונות והחסרונות של האינטרנט ובעיקר על האפשרות של כל אחד מאיתנו להיזהר ולשמור על הפרטיות ברשת.
בית הספר ממשיך בחשיפת התלמידים לנושא בשעות מחנך נוספות והתמיכה לאורך כל הדרך.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".