מנכ"לית רשת נחל הקישון - אורחת ועדת איכות הסביבה ומועצת הנשים בקרית ביאליק

בישיבה מיוחדת וחגיגית לרגל ראש השנה לאילנות, התקבצו חברי ועדת איכות הסביבה וחברות מועצת הנשים של עיריית קרית ביאליק בראשות חברת מועצת העיר, ד"ר רויטל שורץ­סבירסקי ומנהלת מחלקת איכות הסביבה, דורית דן, לשמוע דיווח ממנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון ניסים.
ניסים סיפרה על שיקום הנחל ועל תיפקודה כאישה פורצת דרך בתחומה. ליד שולחנות עם פירות יבשים, שטחה המנכ"לית את ה"אני מאמין" שלה ושל הרשות אשר היא עומדת בראשה ואת השלבים המורכבים בהם חוזרים בעלי חיים וצמחים לנחל המשוקם. ממפגע ברמה ארצית הופך הנחל אט אט ממיטרד למשאב ולמקום בילוי פנאי וספורט לתושבי האיזור - מאיזור הגדורה בקרית ביאליק, איזור הפארק ליד קרית טבעון ועד איזור השפך.
שרון ניסים דיווחה על התהליכים לפינוי הבוצה, על שינוי תכונות המים שאיפשרו את חזות החיים ­ ציפורים, צבים ודגים, בנוסף לפרחים שהיו, נעלמו ושבים בימים אלו ללבלב על גדות נחל הקישון. תהליך השבת מים חיים לנחל מהווה ציון דרך חשוב בהשבת החיים, לאחר שנגרעו ממנו שנים רבות. ניסים ציינה את המעורבות הממשלתית לה זוכה התהליך מהמשרד להגנת הסביבה ובביקור שערך ראש הממשלה בו סקר את החיים בנחל המשוקם תוך כדי שייט לאורכו. היא סיימה בתיאור עמידת רשות נחל הקישון מול האיומים לעצירת התהליך המבורך של שיקום הנחל ­ ההתרחבות העירונית, הרחבת הכבישים באיזור והרחבת הנמל.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".