הרוח האולימפית וקבלת השונה בחט"ב אורט אפק

חטיבת ביניים אורט אפק בקרית ביאליק קיימה במסגרת הנושא השנתי "אורח חיים בריא" יום מיוחד בביה"ס המשלב את הרוח האולימפית - מצד אחד קבלת השונה ומצד שני ההיסטוריה של המשחקים האולימפיים והפאראולימפיים.
היום החל בהרצאת פתיחה על ידי דותן מישר, בן 43 מקיבוץ דגניה ב', ספורטאי נכה, שנפצע במהלך שירותו הצבאי כלוחם בשייטת 13 ורגלו הימנית נקטעה. במהלך תקופת השיקום הצטרף דותן לחוג ספורטאי נכי צה"ל והחל להתאמן בהרמת משקולות. הוא ייצג את ישראל בענף זה באולימפיאדות הנכים בברצלונה (1992)ואטלנטה (1996) ודורג במקומות השביעי והתשיעי. לאחר מכן החל להתאמן גם בענף הכדורסל נכים במסגרת בית הלוחם וב­2001 הצטרף לנבחרת עמותת קסם. ב-2008 שיחק בנבחרת ישראל בכדורסל נכים ובשנים האחרונות גם הוכשר כמאמן כדורסל במכון וינגייט. בהרצאתו דיבר דותן על היכולת להתמודד עם קשיים, על נחישות, התמדה ורצון להצליח למרות הקשיים.
היום המשיך בטקס על הכרזת שנת האולימפיאדה ואולימפיאדת הנכים, לונדון 2012. המסר החשוב ביותר שעבר ביום זה על המשחקים האולימפיים הוא כי עצם ההשתתפות במשחקים חשוב יותר מהנצחון עצמו. כמו כן יש לנהוג במשחקים האולימפיים בכבוד, בהגינות, בחברות, באחווה ושיתוף. המסר החשוב ביותר במשחקים הפאר אולימפיים הוא שוויון בין בני האדם למרות השוני ביניהם.
בהמשך הופיעו הרקדניות מכיתה ט' ומתעמלת מוכשרת מכיתה ז'. לסיום חולקו התלמידים לשתי סדנאות: האחת בנושא אולימפיאדת הנכים על ידי גב' ג'ין מהשגרירות הבריטית בארץ בעזרת הנחייה מתוקשבת, השניה משחק כדורסל על כיסאות גלגלים בין התלמידים שנוהל על ידי דותן מישר.
מקצוע אנגלית וחינוך גופני - אפרת נוסבאום, רינת עוז וד"ר כרמלה שלו.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".