אנדרטה חדשה לזכר הנופלים בני קרית ביאליק

ביום הזכרון לחללי צה"ל ישתתפו בני המשפחות השכולות בקרית ביאליק ומוקירי זכרם של הנופלים במערכות ישראל בטקס המסורתי שיתקיים הפעם ליד האנדרטה החדשה.
טקס חנוכת האנדרטה התקיים אתמול יום א', אחרי סגירת הגיליון.
כזכור, האנדרטה החדשה לזכר הנופלים בני קרית ביאליק הוקמה לאחר אישור ועדת התמיכות של משרד הבטחון והעמידה למטרה זאת לרשות העירייה סך של 320,000 ש"ח. בנוסף מימנה העירייה סך של עוד כ­420,000 ש"ח.
הדגם שנבחר לאנדרטה החדשה הוא של האומן, תושב קרית ביאליק, משה פרומין. יש בו הרבה מאוד קישורים. יש בו שבעה עמודים וזו אנלוגיה למנורת שבעת הכנים. יש מאחור פרוז'קטור גדול שמקרין אלומת אור לשמיים וזה בעצם הקשר בין שמיים וארץ, בין החיים לבין הנופלים. העמודים מצופים בשיש בהיר וכל שם חרוט על הלוח ביציקת ברונזה בצבע זהב. על העמוד המרכזי בחלק העליון מופיע סמל מערכות ישראל - חרב וענף זית ובהמשך כתוב לזכרם בברונזה.
נר התמיד מורכב בעמוד האמצעי, תלת מימדי והוא בנוי עם שלושה סמלים של מערכות ישראל ובהם חרב ועלה זית ובמרכז הלהבה - נר התמיד. בכל עמוד, זרקור שמאיר בלילה את כל השמות.
צוות משותף של עיריית קרית ביאליק וסניף יד לבנים קרית ביאליק בראשות ראש העיר, אלי דוקורסקי ויו"ר הסניף, אורה זק, הוא שבחר את הדגם מבין מספר רב של דגמים שהוצגו בפני הוועדה על ידי פסלים ואומנים שונים.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, אמר כי האנדרטה החדשה מסמלת את המורשת היהודית, הקשר בין העצב לשמחה, סמלי היהדות והמסורת והקשר בין החיים והנופלים. הדגם שנבנה על ידי האומן משה פרומין מיטיב להמחיש את זכרון הנופלים הנמצא בל כולם.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".