"חופים ­ פנימייה לנוער בסיכון"

התיאטרון הקהילתי של אורט ביאליק העלה השבוע את "חופים - פנימיה לנוער בסיכון", ההפקה המקורית של תלמידי חט"ב אורט ביאליק בבימויו של השחקן והבמאי, אייל בוחבוט, ההפקה היא בחסות תוכנית "עיר ללא אלימות" והמשרד לבטחון פנים, בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים בקרית ביאליק וחט"ב אורט ביאליק.
הפרמיירה החגיגית להצגה "חופים" נערכה במעמד יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט; ראש העיר קרית ביאליק, אלי דוקורסקי; המישנה לראש העיר, יוסי דואק; חברת מועצת העיר, ענת זיו; מנכ"ל העירייה, עזרא חכם; מנהל אגף החינוך, עמי ראובן; מנכ"ל קרית החינוך, רמי פורת; מנהלת האגף לשירותים חברתיים, שושי סוקניק; מנהל התוכנית "עיר ללא אלימות", חיים אליאס; בכירי העירייה, עובדי העירייה ואורחים רבים.
ההצגה חושפת את אחד הצמתים הקשים ביותר בחייהם של בני נוער שנקלעו למצבים מורכבים ועכשיו נמצאים במקום האחרון המציע להם תקווה, פנימייה לנוער בסיכון ­ "חופים". במהלך ההצגה מגלה הקהל באמצעות השחקנים את הסיבות האמיתיות להימצאותם בפנימייה שרובן טרגיות ביותר ואת הקשיים עימם הם צריכים להתמודד מדי יום. בד בבד אנו מבינים כי הפנימייה היא ההזדמנות האחרונה שלהם לתיקון משמעותי, שכן אם לא יצליחו במשימה, הם יישלחו לרצות את עונשם בכלא.
המופע משלב קטעי שירה מקוריים שנכתבו והולחנו על ידי המפיק המוזיקלי יובב שליט והטקסט כולו פרי דמיונם של התלמידים והבמאי אייל בוחבוט שמלווה אותם לאורך ההפקה. שיר הסיום נכתב והולחן על ידי מפיק מוזיקלי צעיר מקרית ביאליק, מתן חמיש.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את השחקנים ואת הצוות המקצועי של המופע ואמר כי "שחקני המופע הביאו כבוד והנאה לצופים. כל שקל שהופנה לטובת ההצגה מוצדק. בעיר ישנם כשרונות רבים. ההצגות שמעלים בתי הספר בעיר מבוססים על הכישרונות שלנו, כאן הכישרונות צומחים".
איריס אזולאי, רכזת קשרי הקהילה בבי"ס אורט ביאליק, אמרה כי "אייל כתב את הטקסטים ברגישות רבה, תוך כדי כך שהוא מאפשר בגמישות ובסובלנות אין קץ לשלב את רעיונותיהם של התלמידים במופע. לאחר שינויים רבים בטקסטים, בקאסט, בבחירת השירים, לאחר חבלי לידה קשים מאוד, מלאי תהפוכות ושינויים אין ספור, נולדה ההצגה בה צפה הקהל, אבל המופע האמיתי בו זכה לצפות רק צוות ההפקה התרחש מאחורי הקלעים והוא מורכב ורב משמעות ואינו דומה לדבר אותו אנו מכירים. שיתוף הפעולה הוביל לתהליך מרתק ומפתיע, מאתגר ויצירתי במיוחד, שהתאפשר בעיקר על ידי התלמידים המדהימים של אורט ביאליק ושיתוף פעולה בין כל הגורמים שליוו את התהליך כולו מלידתו של הרעיון ועד לערב זה, חיים אליאס "מנהל תוכנית עיר ללא אלימות"; אורית חמיש מהאגף לשירותים חברתיים בקרית ביאליק ואיריס אזולאי, רכזת קשרי קהילה של אורט ביאליק ששימשה כמפיקה ראשית של המופע. יחד איתם ליוו את התלמידים גם בנות השירות הלאומי מיכל הרבסט ולילך ששון שהיו חלק משמעותי בעזרה ובהתארגנות בהפקת המופע.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".