קרית ביאליק התייחדה עם הנופלים בני הקריה

כמדי שנה התייחדה העיר קרית ביאליק עם זכר הנופלים בני הקריה. קהל רב הגיע לרחבת האנדרטה לזכר החללים בני הקריה לטקס ערב יום הזכרון שהחל עם צפירת הדומיה בשעה 20.00
ראש העיר, קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, אמר בטקס בין היתר: "בשלהי שנת 2010 הצטרפה פזית ויזל, תושבת העיר ואמא ללינוי בת ה­3, אל משפחת השכול של קרית ביאליק המונה כבר 138 חללים. בעלה, סוהר שירות בתי הסוהר, מישר ערן ויזל ז"ל, נהרג באוטובוס הסוהרים באסון הכרמל. פזית, לינוי הפעוטה ובני המשפחה פסעו בטקס יום הזכרון לחללי צה"ל בשנה שעברה אל אנדרטת הזכרון בעירנו לראשונה כמשפחה שכולה.
"הפצע, מסתבר, לעולם נשאר טרי. גם מרחק השנים לא משכיח את הנופלים ולבטח אינו מקהה את הכאב. אל תחושת האובדן, אל תחושת חוסר האונים, אל הגעגועים ולצער על מותם של יקירכם מתווסף גם כאב ההחמצה. לעולם לא נדע מה היה קורה אילו היו נשארים בחיים, אילו הקימו והרחיבו משפחות, אילו הגשימו ומימשו חלומות. יגונכם גדול, מנין תבוא הנחמה? לו יכלו הנופלים להיות עימנו היום, היו רואים מעשה ניסים בארץ הזאת. הם לבטח היו גאים בכברת הדרך שעברנו מיום הקמת המדינה וההישגים הרבים שרשמנו בכלכלה, במדע ובמחקר, ברפואה, בספרות, בתרבות ובכל רובדי העשיה והיצירה בארץ שלנו.
"64 שנים נמשך סיפור האהבה שלנו עם הארץ הזאת. 64 שנים בהן אנחנו מייחלים להשיב את החרב לנדנה, אך הזמן כנראה טרם הגיע. בטרם יחל יום עצמאותנו וזיקוקי דינור בשלל צבעים ירקיעו אל השמיים, נתייחד כולנו באחוות אחים עמכם, בני המשפחות השכולות. נאמץ אתכם אל ליבנו באהבה ואת יקירינו נזכור ונוקיר בחיי התרבות והיצירה של עירנו קרית ביאליק".
נציג המשפחות השכולות, אילן שדות, אמר: "הצפירה החדה שנשמעה קוטעת כל מעשה וכל מחשבה. המדינה כולה אוצרת את נשימתה ומרכינה את ראשיה ודגליה בדקה ארוכה של כאב ודומיה לזכרם המקודש של חללי מערכות ישראל. אנו בני קרית ביאליק מתייחדים עם 138 בנינו ובנותינו הצורבים בליבנו ואשר שמם נחקק בגאון לאורכם של עמודי שבעת הקנים היוצרים את האנדרטה אשר הוקמה ונחנכה לכבודם כסמלה של המדינה".
זו השנה הרביעית שבבוקר יום הזכרון מגיעים ילדי הגנים העירוניים (טרום חובה וגן חובה) לבית יד לבנים, מקבלים הסברים על הבית, ייחודו ומאפייניו, מעללים בספרי הנופלים ומכבדים את זכרם בחדר ההנצחה. הביקור ריגש מאוד הן את הילדים, הגננות וההורים והן את צוות הבית. השנה הגיע ראש העיר לבית יד לבנים, סיפר לילדים על חברו לכיתה שנפל בקרב והניח יחד עימם זר למרגלות האנדרטה.
טקסי יום הזכרון נערכו בכל בתי הספר בעיר. ראש העיר, אלי דוקורסקי, נשא דברים בטקס בקרית החינוך אורט ביאליק, לפני שיצא לטקס בבית העלמין בעיר.
קודם לכן, בערב יום הזכרון, נערך באשכול הפיס, שהיה מלא מפה לפה, ערב "שרים לזכרם" בהנחיית יוסי פישר, עם הזמרת גילה שרון ובניהולו המוסיקלי של רונן ויליאמס. סגן תום הורדי ריגש בשירתו במהלך הערב כאשר שר את "בלדה לחובש" ו"מה אברך".
באותה שעה נערך ערב "הנוער זוכר" באולם בית ח"ן בעיר בו נטלו חלק בני נוער. האולם היה מלא מפה לפה, כאשר על ארגון הערב שקד צוות חטיבת הביניים אפק.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".