מצלמות אבטחה יוצבו ברחבי קרית ביאליק

מצלמות אבטחה רבות יוצבו במהלך השבועות הקרובים ברחבי העיר קרית ביאליק וזאת במסגרת פרוייקט "עיר ללא אלימות" ­ פרוייקט המופעל על ידי העירייה בשיתוף המשרד לבטחון פנים.
במסגרת הפרוייקט בוצע סקר ומיפוי עירוני בקרית ביאליק לאיתור נקודות חמות וזאת עפ"י הדרישה המבצעית ונקבעו הנקודות החשובות ביותר להצבת המצלמות.
בנקודות השונות, יוצבו מצלמות עם מערכת כריזה כך שמתוך המוקד העירוני ניתן יהיה לכרוז בעת התרחשות אירוע במקום.
המצלמות החדישות יציגו בשידור חי על גבי מסכי הפלזמה שבמוקד העירוני ויתעדו כל אירוע שיתרחש בשטח. המצלמות יאפשרו תקריב (זום), ראות מקסימלית וטובה בשעות החושך ועוד. כיום מוצבות מצלמות בגינת סביון ובפארק אסתר ובקרוב כאמור תורחב פריסתן לשאר העיר. בין השאר בגן מרים, חורשת הערמונים, גן אלי כהן בצור שלום ועוד.
במסגרת הפרוייקט, שעלותו כ­880 אלף ש"ח, ישודרג גם המוקד העירוני על ידי מערכת מחשבים ותוכנות חדישות, מסכים, קווי תקשורת וציוד נוסף. מרביתו של הפרוייקט ימומן על ידי המשרד לבטחון פנים, שלאחרונה אישר את התקציב.
ראש העיר קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "הצבת המצלמות תוסיף עוד נדבך חשוב במטרה שלנו לצמצם עוד יותר את נושאי האלימות, הרעש והוונדליזם. לשמחתי, הנתונים שקיבלנו ממשטרת ישראל מעודדים ומבהירים כי רמת הפשיעה בקרית ביאליק נמצאת במגמת ירידה מתמשכת ובשנת 2011 חלה ירידה של 19% בפשיעה וזאת הודות למאבק העיקש של העירייה בנושא, הכולל את המוקד העירוני וסיור ניידות השיטור העירוני המשולב ברחבי העיר. גם לתושבים חלק חשוב במסגרת סיירת ההורים שמסתובבת בלילות ברחבי קרית ביאליק".
"אין לי כל צל של ספק שהוספת המצלמות, לאלה שכבר קיימות בעיר, תוסיף בטחון לכלל תושבי העיר", סיכם דוקורסקי.

באדיבות: "חדשות חיפה והצפון".