הרב הראשי לישראל לדוקורסקי: "השקעתך האישית - תרומה מכרעת לתוצאה המופלאה כעיר מובילה בתרומתה להגנת ישראל"

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שלח מכתב מרגש לראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי. במכתבו, מבקש הרב מצגר להודות לראש העיר על נתוני הגיוס המרשימים של קריית ביאליק והכללתה של העיר ברשימת הערים התורמות ביותר לצה"ל.

במכתבו ציין הרב יונה מצגר: "שמחתי מאוד להתבשר על הזכות הגדולה של עירך להכלל ברשינת הערים התורמות ביותר לצה"ל בשיעור הגיוס הגבוה והמרשים. אין זה דבר של מה בכך. בעת הזאת, כאשר אויבים מבית ומחוץ מבקשים לפגוע בלגיטימציה של צבא ההגנה לישראל ולחבל במוטיבציה של הדור הצעיר לתרום את תרומתו להגנת העם והארץ, אני רואה בכך הישג עצום, עבורך ועבור עירך, של חינוך למופת, לציונות ולמצוינות".

הרב המשיך וכתב: "כמי ששירת בצה"ל כטנקיסט בחטיבה 7 ולימים כקצין בצה"ל, מודע אני היטב לעובדה כי לולא אווירה סביבתית תומכת, לצד חינוך מתמיד לערכי סולידריות ותרומה לכלל, קשה לנטוע בלב נער צעיר רצון להקריב את מיטב שנותיו למען הכלל, תוך ויתור על 'התקופה היפה' בה בני גילו ברחבי העולם המערבי מבלים ומטיילים".

"אין בליבי ספר כי השקעתך האישית – בשימת דגש במסגרת מערך החינוך העירוני על חובת הנשיאה בנטל, היא שהביאה להישג מרשים זה. ברי לי, כי הצבת נושא עידוד הגיוס על סדר יומך תרמה תרומה מכרעת לתוצאה המופלאה והמרגשת הזו, כעיר מובילה בתרומתה להגנת ישראל".

הרב סיום את מכתבו בברכה: "ברכתי מעומק לבי, כי ההצלחה תמשיך להאיר לך פנים, ולא ישמע עוד קול מלחמה בערינו, אך שלום ושלווה ישכנו בם לבטח ויקויים בנו מאמר הכתוב "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה", אמן כן יהי רצון".