2 קבוצות רובוטיקה מחט"ב אורט אפק העפילו לשלב הגמר הארצי FLL וייצגו את קריית ביאליק 'בנוקיה'

2 קבוצות רובוטיקה מחט"ב אורט אפק העפילו לשלב הגמר הארצי FLL וייצגו את קריית ביאליק בהיכל "נוקיה" בתל אביב

ביום חמישי 7.2.13 התקיימה תחרות אזורית ברובוטיקה FLL בטכניון, בה לקחו חלק תלמידי פרויקט מצוינות ברובוטיקה ומדעים של חטיבת אפק. התלמידים העפילו לשלב הגמר ואף זכו בגביעים עבור הפרויקט המדעי.

במסגרת התחרות היה על התלמידים להמציא רעיון חדשני בנושא העזרה לאוכלוסיית "הגיל השלישי" ושתי הקבוצות זכו למחמאות השופטים עבור המצאתם: משקפיים דיגיטליים המסוגלים לסרוק את העמוד, להגדיל פי 12 את הכתוב ולשדר לעדשת המשקף את התמונה המוגדלת. הרעיון הנוסף הוא מכשיר המאפשר לאנשים מבוגרים להתמודד עם בעיית הבנת הדיבור המהיר של הצעירים . המכשיר מקליט את הקול המקורי ומאט את קצב העברתו לשומע. כמו כן, השתתפו התלמידים בזירת הרובוטיקה.

במהלך השנה נחשפו התלמידים לרזי ניהול פרויקטים כפי שנהוג בחברות ההיי טק , החל משלב איתור הצרכים, דרך העלאת רעיונות ועד השלב הסופי.

את הפרויקט הובילה מנהלת אשכול הפיס אלונה איזנברג יחד עם מתנדבי רפא"ל : עמיקם צ. דוב ט. וערן נ.

ראש העיר מר אלי דוקורסקי בירך את התלמידים ואת מנהלת בית הספר הגב' אביגיל גרינברג וציין את חשיבותו של הפרויקט לא רק מבחינה מדעית, אלא בעיקר מבחינת רכישת כישורי חיים כגון: עבודת צוות, עמידה בלו"ז נוקשה תחת לחץ, למידה מתוך צורך ולמידה עצמאית.

ראש העיר הדגיש כי הוא גאה בהישגיהם של התלמידים.

.

תלמידי שתי קבוצות הרובוטיקה מחטיבת אורט אפק, במחיצת מנהלת החטיבה, אביגיל גרינברג ומנהלת אשכול הפיס, אלונה איזנברג, שהובילה את הפרויקט.

.