תחנת שירות יעוץ לאזרח בקרית ביאליק טיפלה בשנת 2012 ב-308 פניות תושבים

בשנת 2012 טיפלה תחנת שירות יעוץ לאזרח (שי"ל) בקריית ביאליק ב 308 פניות תושבים, מתוכם כ- 28 % בנושאי חוק ומשפט, כ – 21% בענייני עבודה, כ – 19% בענייני דיור וכ – 14% בענייני צרכנות. שאר הפניות התחלקו לענייני ביטוח לאומי, עניינים אישיים, מעזרה במילוי טפסים ועוד. נתונים אלה כלולים בדו"ח שהוגש בימים אלה לראש העיר אלי דוקורסקי.

שירות יעוץ לאזרח בקרית ביאליק פועל בקריית ביאליק החל משנת 1984, אולם לדברי משרד הרווחה והשירותים החברתיים, תחת כנפיו חוסה השירות, בשנים האחרונות זכה הסניף המקומי לתשומת לב ותמיכה מיוחדת מטעם הרשות המקומית, כפי שציינה בפנייתה לראש העיר, אלי דוקורסקי מפקחת שי"ל בצפון, רחל נין-נון: "אני יודעת שאתה מכיר ומלווה את השירות שנים ותומך בעשייתו, ועל כך אנו מביעים הערכתנו". כמו כן הודתה המפקחת לראש העיר על שיתוף הפעולה עם המחלקות השונות בעירייה וציינה שהשירות זוכה "לדלת פתוחה ותמיכה בעשייה".

התחנה פועלת במשך 11 חודשים בשנה, כאמור בשיתוף פעולה בין משרד הרווחה והשירותים חברתיים והעירייה. לתחנה צוות מתנדבים מסור באופן יוצא מן הכלל בניהולה בהתנדבות של כרמלה הדס. בתחנה ניתן ייעוץ לפתרון בעיות הפונים ומימוש זכויותיהם, סיוע ביצירת קשרים עם הממסד וקיצור הליכי ביורוקרטיה. כמו כן ניתן בתחנה ייעוץ טרום משפטי על ידי משפטנים וסטודנטים למשפטים במסגרת הפרויקט המשותף לשירות ולמכללות למשפטים. בתחנה מתנדב דובר רוסית כמענה לפניות העולים החדשים.

התחנה לשירות יעוץ לאזרח פועלת בקרית ביאליק, בית "יד לבנים", רח' אפרים 28 בימים ב' ו-ה' בין השעות 10:00-12:00.