קריית ביאליק במקום השני במדד שקיפות ברשויות מקומיות

על פי המדד של עמותת שקיפות בינלאומית – ישראל , שבחן אתרי האינטרנט של 49 רשויות מקומיות וכלל 100 קריטריונים, קריית ביאליק נמצאת במקום השני. העמותה הינה הסניף הישראלי של ארגון Transparency International TI.

עיריית קריית ביאליק, 26.02.16

מטרת המדד לקדם את היושרה, השקיפות ונגישות המידע ברשויות מקומיות והוא כולל 14 נושאים, ביניהם: שקיפות כללית ושקיפות כדרש בחוק חופש המידע, תקציב וארנונה, רכוש, חוזים ומכרזים, רישוי עסקים, תכנון ובניה, מידע סביבתי, מענקים ותמיכות, ישיבות מועצה, מבקר העיריה ועוד.

הרשויות נבחרו על פי גודל, סוג ופריסה גיאוגרפית במטרה ליצור מגדם מייצג. במחקר ניתן ייצוג לעיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות. בין הרשויות שנבחנו קריית אתא, קרית ים, כפר שמריהו, נס ציונה, סביון, עמק חפר, מבשרת ציון, אבן יהודה, משגב, חוף הכרמל, קדימה צורן, אורנית, עפולה.

אתרי הרשויות נבדקו במהלך החודשים אפריל-אוקטובר 2014 . במדד הכולל קריית ביאליק קבלה את הניקוד הגבוה ודורגה במקום השני בין הרשויות המקומיות שנבדקו.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: " אני גאה כי קריית ביאליק נמצאת במקום השני לפי מדד שקיפות ברשויות מקומיות. לא בכדי אנו זוכים באימון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות גורמים להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגיש את המידע העדכני לציבור".

גרף מתוך מדד שקיפות ברשויות מקומיות 2014.

מקור: שקיפות בינלאומית - ישראל