אחרי 41 שנים: בית ספר יסודי חדש יוקם בקריית ביאליק

עיריית קריית ביאליק תפרסם לאחר חג העצמאות מכרז פומבי לבניית בית ספר יסודי שש-שנתי בשכונת גבעת הרקפות בעיר. זהו בית הספר הראשון בעיר הנבנה לאחר 41 שנים. בישיבתה האחרונה אישרה מועצת העיר את התקציב לבניית בית הספר, שמימונו יבוא ממפעל הפיס, עיריית קריית ביאליק והמשרד להגנת הסביבה.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין, כי בית הספר החדש ייבנה על פי עקרונות הבניה הירוקה והוא ישתרע על שטח של 2,550 מ"ר ברוטו. בית הספר צפוי בתום שלבי הבנייה לכלול 18 כיתות לימוד, אולם הוא יפתח את שעריו ללימודים עם 12 כיתות לימוד, קרי: שתי כיתות בכל שכבת גיל.

בית הספר יכלול אזור משותף ובו חדר מנהל, חדר מורים, חדר אב בית, אחות, מזכירות ויועצת וכן 18 כיתות לימוד, חדרי עזר, ספרייה, חדרי מדעים וטכנולוגיה ופינות שהייה ועבודה פרטנית למורים. במקביל, העירייה מתכננת אולם ספורט וחוגים בבית הספר, שישמש את התלמידים בשעות הבוקר וכמרכז קהילתי (מתנ"ס) בשעות אחר הצהריים והערב.

בשל התרחבות שכונת גבעת הרקפות המאוכלסת בכ- 1,000 יחידות דיור ולאור אישור הרחבת השכונה ב-340 יחידות דיור נוספות הצליח ראש העיר, אלי דוקורסקי, לשכנע את משרד החינוך כי הגיע העת לבנות בית ספר יסודי לתלמידי הגבעה. עד כה למדו ילדי השכונה בבית הספר "קדימה", שנמצא בתפוסה מקסימאלית ונוצר צורך אמיתי בהקמת בית ספר יסודי שישרת את ילדי השכונה.

אלי דוקורסקי: "שכונת גבעת הרקפות היא שכונה איכותית עם ביקושים רבים. מרבית אוכלוסייתה צעירה ומתגוררים בה ילדים רבים. אני שמח שמשרד החינוך קיבל את עמדתי כי בשלה השעה להקים בשכונה בית ספר יסודי. במקביל אנו בונים כעת בשכונה מעון יום ושני גני ילדים חדשים המצטרפים ל-5 גנים עירוניים הפועלים בה כיום.

אלי דוקורסקי העריך, כי בית הספר החדש יחל לפעול בספטמבר 2014.

הדמיה: כנפו כלימור אדריכלים ומתכני ערים