חדשות החינוך בקריית ביאליק

זרעים של שלום- נציגות קרית החינוך "אורט קרית ביאליק"

שני תלמידים מקריית ביאליק עדן יצחק מחט"ב דפנה ואלון פאר מח"ט אפק גברו על מועמדים אחרים וייצגו את קריית ביאליק במדינת מיין שבארה"ב במסגרת התוכנית "זרעים של שלום"

התוכנית "זרעים של שלום", החלה לפעול בשנת 1993 כדי לקיים מפגשי בני נוער גילאי 13-15 מהמזרח התיכון, במקום ניטרלי הרחק מאירועי היום יום באזור.

מידי קיץ יוצאים כ-120 נציגים מישראל לשני מחנות במדינת מיין שבארה"ב, ושם נפגשים ופועלים בצוותא עם בני נוער ממצרים, מהרשות הפלשתינאית, מירדן, ממרוקו, מקטאר, מטוניס, מתימן ומארה"ב. כמו כן, מיוון, טורקיה, קפריסין ומדינות הבלקן. בשנים האחרונות הצטרפו גם מדינות: הודו, פקיסטן ואפגניסטן. רעיון התוכנית הוא מפגש בין בני הנוער מהתרבויות השונות ומהמדינות השונות, חיפוש מכנה משותף ובניית אקלים ייחודי לבני נוער מגילאים דומים.

שני נציגי מקריית ביאליק עדן ואלון ישתתפו במגוון רחב של פעילויות הכוללות דיאלוג בנושאי אקטואליה בין בני נוער , הכרת מגוון תרבויות ודתות, פיתוח הבנה וסובלנות לאחר ולשונה , מפגשים עם אנשי ממשל, שגרירי המדינות השותפות לפרויקט ומקבלי החלטות בבית הלבן והקונגרס בארה"ב.

נציגות של קריית ביאליק במשלחת ליפן

אלמוג ינקו ,תלמיד כיתה י' במסלול "נחשון" בבית הספר התיכון אורט ביאליק על שם פיינשטיין, נבחר מבין מאות תלמידים בארץ לייצג את תנועת "הצופים" במשלחת ליפן, שמטרתה הסברה. אלמוג יחד עם עוד כ-28 תלמידים נוספים בארץ ייקח חלק בסדנאות משותפות לבני נוער מכל העולם וימלא תפקיד חשוב בהעלאת המודעות והמידע אודות ישראל.

תלמידי קריית ביאליק מציינים את יום הזיכרון לנופלים בסודן בדרך מאתיופיה לישראל

ביום רביעי ה-8/5/2013 יצוין יום הזיכרון לנופלים בדרך מאתיופיה לישראל.

במהלך השבוע הועברו הרצאות בבתי הספר היסודיים בעיר שבמהלכם הוצג בפני התלמידים סיפור עלייתם הקשה של עולי אתיופיה שהגיעו דרך המדבריות של סודן ושהו במחנות ההסגר עד שעלו לארץ ישראל.

דגש חזק הושם על איזכור הנופלים בדרך שלא עמדו בקשיים הנוראים ולא שרדו את החום הכבד, המחלות הקשות והמגפות שתקפו אותם.

ההרצאות הועברו ביוזמת מחלקת הקליטה בעיר בשיתוף משרד הקליטה וחברי העמותה "היג'י וויג'י"- יד ליד" אשר פועלים בהתנדבות בכל נושא הקשור לשימור והעברת המסורת והמורשת האתיופית בקרב בני הקהילה בפרט ותושבי העיר בכלל.

טקס יד לבנים- בית ספר הבונים

כמידי שנה, גם השנה בבית ספר ״הבונים״ חלקו כבוד לעשרים וארבעה הנופלים, תלמידי בית הספר לדורותיו.

הטקס התקיים באשכול הפיס ואליו הוזמנו משפחות הנופלים ,אשר במהלכו העניקו גביעים לזכר יקיריהם, לתלמידים מצטיינים בענפי הספורט השונים.

את הטקס המרגש הכינו תלמידי כיתה ד'2, ששולבו בו קטעי תנועה לצד מצגות וסרטונים. כאשר אבא של אחד התלמידים, איש קבע בחיל הים, רונן לייבוביץ, עלה עם בנו סער לבמה וקרא את תפילת יזכור, לא נותרה עין יבשה בקהל.

ראש העיר , אלי דוקורסקי ,הזכיר בדבריו את חבריו אמיר אפל ויורם אמסלם שנפלו בקרב ואמר שהזמן שעובר רק מגביר את תחושת האובדן והמחשבה מה היה קורה אילו היו איתנו כאן, כמה היו שמחים להיות חלק מהתפתחות ועשייה כה רבה.

ראש העיר אלי דוקורסקי מסר שהוא גאה בעשייה החינוכית בעיר, בהישגי התלמידים שמביאים גאווה לקריית ביאליק.

תלמידי כיתה ד'2 בית ספר הבונים בטקס לזכר נופלי בית הספר (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בטקס לזכר נופלי בית ספר הבונים (צילום: דוברות העירייה)